loop="-1" > بایگانی فروردين ۱۳۹۳ :: خان چوبان -تسوج

خان چوبان -تسوج

خان چوبان شخصیتی محق و همچنین مظلوم و سربلند در داستان سارای بود و شهر ما تسوج هم با اینکه محروم و بی نصیب مانده ولی سرافراز صحنه های تاریخ و رشید جبهه های حق علیه باطل است . به همین جهت نام این وبلاگ را خان چوبان انتخاب کردیم.
تسوج شهری در میان استان های آذربایجان شرقی و غربی که قدمتی به اندازه تاریخ دارد ولی جمعیت و وسعت فعلی آن یک دهم جمعیت تاریخی آن نیست .
این وبلاگ فقط و فقط برای بیان محرومیت ها و دردهای این شهر و همچنین بخش تسوج (با 151 شهید) فعالیت می کند و نویسنده آن از هرگونه وابستگی به شخص یا گروهی مبراست .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

 حتما همگی  یادتان می  آید . روزگار  عزت این مجموعه . روزگاری  که همگی  پیگیر اوضاع آن بودند . 
خیلی  ها جذب  آنجا می  شدند و بسیار  مهیج بود اوضاع و احوال آن .
 چه بر سرش  آمده ؟؟؟؟؟
بهتر است بگویم چه بر سرش  آورده اند ؟؟؟؟؟
چه شده که به جای  آن همه شور  و اشتیاق  و خیل جمعیت حال کلاغ هم در  اینجا پر  نمی  زند و الان شده پاتوق  سگ و گوسفند یکی  مثل من ؟
۱۰ نظر ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۴۴
خان چوبان

یک شب با زنی دیگر 

ارزشمندترین وقایع زندگی معمولا دیده نمیشوند و یا لمس نمیگردند، بلکه در دل حس میشوند. لطفا به این ماجرا که دوستم برایم روایت کرد توجه کنید

او میگفت که پس از سالها زندگی مشترک، همسرم از من خواست که با زن دیگری برای شام و سینما بیرون بروم. زنم گفت که مرا دوست دارد، ولی مطمئن است 
که این زن هم مرا دوست دارد و از بیرون رفتن با من لذت خواهد برد

زن دیگری که همسرم از من میخواست که با او بیرون بروم مادرم بود که 
۱۹ 
سال پیش بیوه شده بود ولی مشغله های زندگی و داشتن۳ بچه باعث شده بود که من فقط در موارد اتفاقی و نامنظم به او سر بزنم

آن شب به او زنگ زدم تا برای سینما و شام بیرون برویم. مادرم با نگرانی 
پرسید که مگر چه شده؟ او از آن دسته افرادی بود که یک تماس تلفنی شبانه و یا یک دعوت غیرمنتظره را نشانه یک خبر بد میدانست. به او گفتم: بنظرم رسید بسیار دلپذیر خواهد بود که اگر ما امشب را با هم باشیم. او پس از کمی تامل گفت که او نیز از این ایده لذت خواهد برد

۲ نظر ۲۸ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۱۷
خان چوبان

شهر تسوج ما بین دو استان آذربایجان شرقی و غربی و در شمال دریاچه ارومیه و جنوب کوه های قزل داغ قرار گرفته است و شهر بسیار قدیمی است که بعضی از دانشمندان و نویسندگان و شاعران از آن یاد کرده اند در زمان قدیم که از شهرهای بزرگ مالیات جمع می کردند تسوج هم شاید به علت وسعت زیاد یکی از این شهرها بود . دارای یک خیابان اصلی که از وسط این شهر می گذرد و نام این خیابان ، خیابان امام خمینی است . و آثار تاریخی خیلی قدیمی دارد که قدمت بعضی از آنها به زمان زرتشت و شاید قبل از آن می رسد شهر تسوج به علت اینکه چند بار مورد تالان و غارت قرار گرفته به همین علت تا سی سال قبل پیشرفت چندانی نداشت ولی در زمان حال توسعه زیادی یافته است . شهر تسوج دارای آب و هوای بسیار خوبی است که نسبت به شهر تبریز گرمتر است . به طوری که بیشتر کاروانهایی که از آن می گذشتند چند روزی را در آن استراحت میکردند. زمین های بسیار مرطوب و مرتعی دارد به همین علت اکثر شغل مردمانش کشاورزی است و از همین راه امرار معاش می کنند . مردمی مهمان نواز و خون گرم دارد. و هر کسی به عنوان مهمان به این شهر وارد شود آنها را از خودشان می دانند . مردم تسوج علاقه خاصی به مراسم آل محمد ( ص ) دارند به خصوص عزاداری امام حسین که با شور و علاقه خاصی برگزار می شود به طوریکه کودک و جوان و پیر همیشه در عزاداری روز محرم شرکت دارند .

۰ نظر ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۵۰
خان چوبان