loop="-1" > چه بود و چه شد؟؟؟؟؟!!!!! :: خان چوبان -تسوج

خان چوبان -تسوج

خان چوبان شخصیتی محق و همچنین مظلوم و سربلند در داستان سارای بود و شهر ما تسوج هم با اینکه محروم و بی نصیب مانده ولی سرافراز صحنه های تاریخ و رشید جبهه های حق علیه باطل است . به همین جهت نام این وبلاگ را خان چوبان انتخاب کردیم.
تسوج شهری در میان استان های آذربایجان شرقی و غربی که قدمتی به اندازه تاریخ دارد ولی جمعیت و وسعت فعلی آن یک دهم جمعیت تاریخی آن نیست .
این وبلاگ فقط و فقط برای بیان محرومیت ها و دردهای این شهر و همچنین بخش تسوج (با 151 شهید) فعالیت می کند و نویسنده آن از هرگونه وابستگی به شخص یا گروهی مبراست .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

چه بود و چه شد؟؟؟؟؟!!!!!

شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴ ب.ظ
 حتما همگی  یادتان می  آید . روزگار  عزت این مجموعه . روزگاری  که همگی  پیگیر اوضاع آن بودند . 
خیلی  ها جذب  آنجا می  شدند و بسیار  مهیج بود اوضاع و احوال آن .
 چه بر سرش  آمده ؟؟؟؟؟
بهتر است بگویم چه بر سرش  آورده اند ؟؟؟؟؟
چه شده که به جای  آن همه شور  و اشتیاق  و خیل جمعیت حال کلاغ هم در  اینجا پر  نمی  زند و الان شده پاتوق  سگ و گوسفند یکی  مثل من ؟
روزگاری  در  این مجموعه مسابقات لیگ برگزار می  شد و از  بخش  تسوج  10 - 15 تیم  آماده و قبراق شرکت می  کردند و تازه  از  کل شهرستان ، نه الان که بیشتر مرور می  کنم   از  قره ضیاء الدین  و سلماس   و ارومیه هم شرکت کرده بودند . 
یادم که می  افتد تعجب  می  کنم از  این اوضاع و احوالی  که برای  مجموعه تربیت بدنی  تسوج به وجود آوردند . 
علاوه بر مسابقات فوتبال کشتی  و تکواندو و کاراته و سالن بدنسازی   و همچنین سالن پینگ پونگ این مجموعه فعال  فعال بود . شاید باورتان نشود ولی  در  این 10- سال پس  رفت عجیبی  دامان این  مجموعه را گرفته . سالهاست بخشی  که 10-15 تیم فوتبال داشت  تیمی  در  این رشته ندارد . یادم نمی  آید آخرین مسابقه فوتبال که در  زمین خاکی  اینجا برگزار  شد کی  بود . یادم نمی  آید که در  زمین های  آسفالت والیبال اینجا کی  برای  آخرین بار  والیبال کرده اند . یادم نمی  آید  آخرین بار  کی  کشتی  اینجا تعطیل شد و تشک آن را به شبستر  بردند . 
اصلا یادم نیست  آخرین بار  کی  کارمند رسمی  یا پیمانی  یا قراردادی  اداره تربیت بدنی در یکی  از  صندلی  های  این مجموعه تکیه زده .  آخرین کارمند اینجا  رئیس  حال  اداره تربیت بدنی  شبستر  است . 
اما خوب  یادم است زمانی  که کودکی  7-8 ساله بودم و آقای فریدون خسروی  فر  به مدت یکسال مدیر این مجموعه شد چه خدماتی  ارئه داد . دیوار  کشی  بیشتر  از 2 هکتار  زمین  فقط  با 350 هزار  تومان  در  حالی  که برآورد مهندسان اداره کل  تربیت بدنی  استان 1600000 تومان بود . 
چه مسابقاتی  برگزار  شد . 26 تیم از  شهرستان شبستر  و همچنین چند تیم از  آذربایجان غربی  . 
فکر  میکنم آخرین بازیکنان فوتبال این شهر  نسل ما بود . شاید 10 سال پیش  . 
چه بر سرش  آورده اند خدا می  داند ولی  حال و روز  خوبی  نیست .
حالا بازیکنان اینجا گوسفندان و داورانشان چند قلاده سگ هستند . 
شاید برخی  این نقد را درک نکنند ولی  مطمئنا  همه کسانی  که روزگاری  طراوت اینجا را دیده اند دردشان می گیرد وقتی  به جای  جوانان فوتبالیست یک گله گوسفند ببینند . 
دردشان می  آید وقتی  اداره تربیت بدنی  تسوج  یک کارمند هم نداشته باشد . 
دردشان می  آید وقتی  ببینند اداره تربیت بدنی  تسوج شده فقط مغازه فروش  تایم  سالن فوتسال 
دردشان می  آید .................
آن سالها  و آن ماه ها و روزها فقط  شده یک خاطره  و صدالبته برای  دوستداران و عاشقان آن زمین های  خاکی  با خارهای  شش ضلعی  که کم به دست و پا و لاستیک دوچرخه های  26  و موتور  سیکلت های  یاما ها 125 وای  بی  نرفته بود . 
حالا آن خارها  به جای  رفتن به دست و پای  و لاستیک موتور  و دوچرخه می  رود به چشم و دل دوستداران فوتبال .
از  زمان  مرحوم سلطانعلی  آخوندیان و  مرحوم جعفر  اکبریان آذر  یا فریدون خسروی  فر   و  .............. تا آخرین تیمی  که در  این زمین تمرین کرد یعنی  گونی  بافی  خاطرات شیرینی  است که  مسلما برای  بخشدار  یا رئیس  تربیت بدنی  هیچ اهمیتی  ندارد . 
این نقدی  است بر عملکرد چند سال اخیر تربیت بدنی  شهرستان که مجموعه تختی  تسوج را تا نازلترین حد  یعنی  حد مرگ  پایین کشیده اند و در  های  ورزش  قهرمانی  را برای  ورزشکاران این بخش  بسته اند .
حتی  تابلوی  : اداره تربیت بدنی  تسوج : هم  حال و هوای  اداره تربیت بدنی  یک منطقه جنگ زده را دارد . 
اگر  در  دادگاه خداوند متعال دادگاهی  شوید  حتما شما یکی  از  عاملان بیماری  ورزش  در  این بخش خواهید بود. چرا که نه تنها امکاناتی  را برای  ورزش  آقایان و بانوان این بخش  فراهم نکرده اید بلکه امکانات داده شده در سالهای  قبل را هم از  این بخش  بازستانده اید که کارنامه درخشانی  برای  شماست . 
از  مسئولین محترم بخش  و شهرستان استدعا داریم  نوش  دارویی  برای  سهراب  در  حال مرگمان تدارک ببینند شاید که نسلی  دیگر  دستشان را به علامت دعا به درگاه احدیت  بلند کنند نه برای  شکایت . 
خواهشمندیم برای  آبادی  این مجموعه تلاش  کنند  نه برای شباهت بیشترش  به یک زمین بایر . 

خادم مردم تسوج - خان چوبان 

............................................................................................................................


سن آغلا منده آغلاییم

اورهگی دردله داغلاییم

تالان اولور یوردوم یووام

بو جاندا نئجه دایانیم

سن آغلا منده آغلاییم


 

داش توپراغین داشیییرلار

یاد ائللره داش قویورلار

آج قالیبدیر اهل عیالیم

ائویم منیم داغیدیرلار

سن آغلا منده آغلاییم

 


 

کیمدی بیزه یاردیم اولا

بو غمده الیمیز توتا

چوخسی دئییر وار گوناهیم

اوزوموز اولوبدو قارا

سن آغلا منده آغلاییم

 




 

۹۳/۰۱/۳۰
خان چوبان

نظرات  (۱۰)

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا منصوب شد
طی حکمی از سوی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجانشرقی، حجت‌الاسلام سید محمد ابراهیم سید محمدی به سمت ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا منصوب شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجانشرقی، طی حکمی از سوی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجانشرقی، حجت‌الاسلام سید محمد ابراهیم سید محمدی به سمت ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا منصوب شد.

دراین حکم آمده است؛ باتوجه به رسالت سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص نشرمعارف قرآن واهل بیت (ع) و با نظر به اهمیت وجایگاه فرهنگ در نظام احسن جمهوری اسلامی، جنابعالی را به سمت ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا منصوب می نمایم.

امید است تحت توجهات حضرت ولیعصر (عج) درانجام وظایف محوله بر اساس سیاست های ابلاغی ودر چارچوب مقررات در راستای اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق باشید.

رجاء واثق دارم مسئولین محترم شهرستان، بویژه فرماندار محترم، امام جمعه محترم ونیزنماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، در انجام این مهم شما را یاری خواهند کرد.
من تو سال جدید موفقیت بچه هامو از خدا خواستم
البته هنوز با مامانشون آشنا نشدم ولی خب مهر پدریه دیگه

هواپیما داشته سقوط میکرده به حیف نون میگن هواپیما داره سقوط میکنه، میگه به جهنم ارث بابام که نیست..
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت مدیریت محترم وبلاگ خان چوبان
ابتدا جا دارد از تمامی انتقادها و پیشنهادهایتان کمال تشکر و قدردانی را بکنم اما یک سوال ازتون دارم
میشه جواب وبلاگ هوای حوصله(آقای احمد حاج رحیمی نژاد ) را بدید ؟
پاسخ:
سلام خسته نباشید دوست عزیزم  اگه مراجعه بکنید  جواب  دادم . 
یا علی  
زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست
رود دنیا جاریست
زندگی ، آبتنی کردن در این رود است
وقت رفتن به همان عریانی؛ که به هنگام ورود آمده ایم
دست ما در کف این رود به دنبال چه می گردد؟
هیچ!!!
زندگی، وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند
شاید این حسرت بیهوده که بر دل داری
شعله گرمی امید تو را، خواهد کشت
زندگی درک همین اکنون است
زندگی شوق رسیدن به همان
فردایی است، که نخواهد آمد
تو نه در دیروزی، و نه در فردایی
ظرف امروز، پر از بودن توست
سلام ممنون اومدی وب خوبی داری...
به بعضیام باس گف:
الهی برات بمیرم؛ ولی چی کار کنم که "پهلوانان نمیمیرند"...
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام . نظر من در مورد مقاله ای که گذاشتین هستش. خیلی خیلی ممنونم ، حرف دل خیلی هاس واقعا یه درده که اداره ی به اصطلاح فرهنگی ورزشی افتاده دست چند نفر که هرکاری دلشون میخواد انجام میدن. من همین چند سال اخیر با این ادما همکاری نزدیک داشتم و از نزدیک دیدم که چه کارا کردن پشت پرده و بلاخره ماه همیشه پشت ابر نمیمونه و روزی خدا رسوا میکنه افرادی رو که به خاطر منفعت خودشون در حق دیگران ظلم کردن. این اداره چه در بخش بانوان و چه بخش اقایون شده تبعیض ، شده بی معرفتی ، چند وقت پیش با حضور شهردار محترم جلسه ای برا حل مشکلات ورزش تسوج در شهرداری برگزار شد که بعضی از این اقایون تربیت بدنی که ادعای دلسوزی برا ورزش رو داشتن طوری حرف میزدن و مظلوم نمایی میکردن و حرفایی میزدن که واقعا قلبم درد گرفت از اینهمه دروغ، ولی ای کاش میشد به خود همین آقایون فهموند که اگه وضعیت تربیت بدنی شده پاتوق سگ و گوسفند نتیجه ی عملکرد خود شماهاس . رئیس بودن تنها این نیس که سالی یکبار تو پیاده روی بیاد و یادش بیافته که رئیس این اداره است و بره بالا و جایزه هارو تقدیم کنه و بگه رئیسم ولی وقتی میری پیشش و میگی ما این مشکل رو داریم تعصب و پاس نماینده ی خودش تو تسوج و به هیچکسی نده و تره هم برا مشکلت خورد نکنه. ما حرف دلمون باید به کی بگیم ای خدا. من خودم چند ساله نامزد میشم و ** ****** **** ***** ** ***** * **** *** **** ** **** *** ** *** *** ***** **** *** *** ***** *** **** ** *** ** *** *******. در اخر از اقایون جلال مقصودی و خسروی فر تشکر میکنم که حرفا و درد دلای ورزش تسوج بدون ترس برزبون میارن. ازتون خواهش میکنم اولا نظر من تایید کنین تا شاید یکی از مسئولین بخونه و دلش به رحم بیاد و یه کاری بکنه، دوما پیگیر نتایج مقاله اتون باشین تا شاید دست به دست هم این موضوع حل کنیم و دست ادمای پول پرست از این اداره و وزرش تسوج کم کنیم. در ضمن از شهردار محترم که پیگیر مشکلات ورزش تسوجن تشکر میکنم. به امید روزی که تسوج عزیز ما رنگ پیشرفت رو برخودش ببینه و از دست ادمای خائن ازاد و رها بشه.
پاسخ:
ممنون از  لطفتان . به علت اینکه نظرتان در  جاهای  حذف شده بار  حقوقی  داشت با اجازتون حذف کردم . از  این بابت معذت خواهی  می  کنم 
وقتی روزگار شما را در شرایط سخت قرار می دهد نگویید،"چرا من؟"
بگویید: "نشونت میدم!"
۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۱۹ میر حسین دلدار بناب
سلام
عزیز خان چوبان گلیشیزدن ممنونام.
دیرین دیرین تیتره مک اوچون بیر صیفتدی.
ساغ اولاسیز.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی