loop="-1" > خود کرده را تدبیر نیست!!!! :: خان چوبان -تسوج

خان چوبان -تسوج

خان چوبان شخصیتی محق و همچنین مظلوم و سربلند در داستان سارای بود و شهر ما تسوج هم با اینکه محروم و بی نصیب مانده ولی سرافراز صحنه های تاریخ و رشید جبهه های حق علیه باطل است . به همین جهت نام این وبلاگ را خان چوبان انتخاب کردیم.
تسوج شهری در میان استان های آذربایجان شرقی و غربی که قدمتی به اندازه تاریخ دارد ولی جمعیت و وسعت فعلی آن یک دهم جمعیت تاریخی آن نیست .
این وبلاگ فقط و فقط برای بیان محرومیت ها و دردهای این شهر و همچنین بخش تسوج (با 151 شهید) فعالیت می کند و نویسنده آن از هرگونه وابستگی به شخص یا گروهی مبراست .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

خود کرده را تدبیر نیست!!!!

پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴ ق.ظ

گلشن راز : خیرمدرسه ساز آقای حاج ابراهیم ساعدی دومین کلنک مدرسه خودرا باحضور مسئولین استانی وشهرستانی به زمین زد .

به  گزارش خبرنگار گلشن راز ازشبستر خیر مدرسه ساز حاج ابراهیم ساعدی کلنک دومین مدرسه شش کلاسه خود را با نام آموزشگاه حاج اسدالله ساعدی باحضور مسئولین استانی وشهرستانی این بار درشهرخود زادگاه پدری مقام معظم رهبری شهر با فرهنگ خامنه به زمین زد ایشان اولین مدرسه خودرادر روستای علی بیگلو ساخته بودند از خداوند برای این عزیز خیر آرزوی توفیق روز افزون را خواستاریم.

از  این دست اخبار  در  سراسر کشور  کم نیست و از  این دست  آدم ها . 

اما در  تسوج : 

    با وجود  خیل افراد دست اندر  کار  و متمول  به جز  یک مورد توسط  دکتر  ایرانی   موردی  یافت نمی  شود . حتی  سرمایه داران ساکن شهر  نیز  حسی  به این قبیل کارها ندارند . همیشه با خود فکر  می  کنم آیا  کم هستند آدم هایی  که  می  توانند در  تسوج مدرسه که هیچ کارخانه بسازند یا مجتمع تفریحی   و یا خدمات تفریحی  که  درآمد هم داشته باشد  . مثل استخر  سرپوشیده که مسلما برای  خودشان هم درآمد زا خواهد بود . یا کارخانه بسته بندی  خشکبار   که باعث  شود به جای  کار  کردن  و خدمت رسانی  به کارخانه های  جوار  برای  خود کار  کنند و هم  نام تسوج بر خشکبار  تسوج بخورد نه نام های  دیگر  .......!!!!  اما نمی  دانم چرا آنها که ندارند  بیشتر  به فکر  شهرشان هستند  شاید اگر  آنها هم طعم پول  را بچشند  از  فکر  شهر  درآیند و  به فکر  جیبشان باشند . آن هم به طوریکه در  خانه بنشینند و  حسابشان کار  کند همنطور  راحت !!!!!!!


یا پول  های  میلیاردی  را توسط  یکی  در  تهران بگردانند تا بیشتر  شود . واقعا ارزش  منفعت از  یک کارخانه یا کارگاه که  چند جوان  نیازمند از  آن معاش  خود را بگذرانند  بهتر  است یا . . .  

 مدت هاست همه مردم از  همه مسئولین انتقاد می  کنند حتی  خود من  اما  تا حال نشده به این فکر  کنیم  که مگر  ما خودمان برای  خودمان چه کار  کردیم که  از  یک مسئول غیر بومی  هزار  برابرش  را برای  شهرمان می  خواهیم . 

همین قطعی  آب ، مسئله روز  تسوج : همگی  هر  وقت هم را می بینیم با لحنی  شدید از  همه مسئولان شهرستانی  و استانی  انتقاد می  کنیم ولی  فقط  وقتی  هم را می  بینیم  والسلام!!!!!!

چندی  است به این فکر  می کنم  چگونه می  شود پای  مردم شهر  را به مسایل باز  کرد . چگونه ممکن است مردمی  که فقط  خوردن لقمه آماده  مسئولان را دوست دارند  و هر  وقت مسئولی  برای  بازدید از  شهر  یا دیدار  مردمی  می  آید تازه یادشان می  افتد که  فلان مسئول چند سال قبل قول داده بود و ما یادمان رفته پیگیری  کنیم و حالا دوباره از  او می  پرسیم که چه شد  ؟ مسلما  ایشان هم قضیه را  با ماست مالی  سر هم  خواهند آورد و باز  هم از  یاد ما خواهد رفت . 

هر  چقدر  حرفم را نشخوار  کردم که  نگویمش  ولی  نشد : 

وقتی  پول  سرمایه داران ما  به جای  تولید در  معاملات صوری  بچرخد(حرمت این قبیل معاملات هم احتمالا به جهت خاصیت مخرب  بودن آن است چرا که پولی  که باید در  چرخه تولید  یا رفاه و خدمات بچرخد همینطور  ول  می  گردد و بدون اینکه یکی  را صاحب  کار  کند و یا صاحب  پول  ، زیاد می  شود) و هر  چقدر  دور  از  صحنه باشیم  روزگارمان همین خواهد بود .و اگر  می  گوییم که محرومیت تسوج علل متفاوتی  همچون  پروازی  بودن مدیران و یا تمرکز  امکانات در  مرکز  شهرستان و در  نتیجه مهاجرت بیش  از  حد، یا موقعیت جغرافیای  شهر  در  منتها الیه استان  و . . . دارد  باید قبول کنیم که ما خودمان هم یکی  از  این علل هستیم . 

حال  چاره کار  چیست ؟ 

بسیار  کسان هستند که این مقوله را که معمولا  ثروتمندان تسوج در  مسائل شهری  حساس نیستند را می  دانند ولی  آیا راهی  هست که اینگونه افراد را به آینده شهرمان و سرمایه گذاری  در  بخش  های  صنعت  و   خدمات  حساس  و  راغب  کنیم ؟


خان چوبان - تسوج

..................................................................................................................

مین فندیله قیشلان دؤیوشوردوک سویوق ائوده

گلدیم دئیه تئز وئردی علامت مشه بایرام

ال چکمه یه باشلیربوسویوق قیش یاخامیزدان

جنگ ائتمه یه آچمیش بیزه قامت مشه بایرام

قولتوق بوشادیر وارلییا، یولدان یئتیشرکن

غم غصه وئریر بیزلره سوقت مشه بایرام

ثروتلینی هر ایل آپاریر مکه یه، یارب!

یوخسول تیفاغین ائیلیری غارت مشه بایرام

اؤلسون دئدی کند اهلی ولی دوستونا ائیلیر

هرهاردا مریض اولسا ، شفاعت مشه بایرام

دوشموش ایشیمیز موشکوله بیر چاره قیلان یوخ

حل ائتمه یه ایستیر دئدی رشوت مشه بایرام

ایللر بویو دور وارلییا ات یاغ داشییرسان

قالمیش جوجه اما سوته حسرت مشه بایرام!

هر گون توی ائدیرسن قیزینا، اوغلونا دوستوم

بیر گون ائله میر سن بیزی دعوت مشه بایرام

هر گون باهالیقلان تپیلیرسن قاپیمیزدان

اه،اه،نه یه قانمیرسان عدالت مشه بایرام

هر فتنه یه فتوا وئریسن پرده دالیندا

یوخ سنده نده ن ذره جه غیرت مشه بایرام

رسوای ائله ییرسن سیچانی فضله گؤره نده

اما داشییر گونده پیشیک ات مشه بایرام

یوخسول یازیغین یوخ پولو بایراملیق آلانمیر

گونده ن گونه قالخیر گؤیه قیمت مشه بایرام

دؤلتلی مینیر بنزی فیریلدیر خییاواندا

یاتمیش منیم اقبالیما لعنت مشه بایرام



۹۳/۰۴/۰۵
خان چوبان

نظرات  (۸)

۰۸ تیر ۹۳ ، ۰۹:۰۷ سهیل تسوج سهیل
متاسفانه در شهر تسوج باید زیر بنایی کار کرد وفرهنگ خیر بودن ومدرسه سازی و... را به مردم تسوج القا نمود تا زمانی که کمیته خیرین در تسوج تشکیل نشده وسرمایه داران تسوجی در شهرهای بزرگ بیرون از تسوج شناسایی نشده این درد هست وهست وهست ÷س قدم اول تشکیل کمیته خیری ...
پاسخ:
ممنون از  اینکه آمدی  سهیل 
کاش ثروتمندان ومتمولین تسوج همانند مردم عادی باشند ودر کارهای عمومی سنگ اندازی گسترده نکنند وکارخانه زدن وسرمایه گذاری شان بیش کش
.مردم عادی حاضر می شوند در کارهای عمومی همکاری کنند ولی بولدارها به فکر افزایش بول وخالی نمودن جیب فقرا هستند نه به فکر حل مشکلات مردم فقیر،

این درد اصلی عقب ماندگی تسوج است،با بروی تمام، با واسطه نمودن افراد مختلف نزد مسئولان می خواهند حق وحقوق قانونی خود را به شهر نبر دازند.
۱۳ تیر ۹۳ ، ۰۹:۴۶ جواد یه همشهری از خیابان شهید دکتر شیر دل
لازم شد از خیر بزرگوار جناب آقای صدیقی در تجهیز مدارس تسوج به سیستم گرمایشی یاد وبرای رفتگان آن خانواده جلیل القدر در خواست رحمت وبرای باز ماندگان آن بزرگواران علو درجات در نزد باریتعالی داشته باشیم.
پاسخ:
همشهری  گرانقدرم  جناب  آقای  صدیقی  حدودا هزینه یک مدرسه دو کلاسه را صرف  آموزشگاه علی  اشرف نمودند و از  این بابت از  ایشان صمیمانه قدردانی  می  کنم ولی  چون انتظار  ما از  همشهری  هایمان بیش  از  این است در  مطلب  قید نشد . و الا آن جناب  تا حد توان کمک نموده و انشا الله که در  آن دنیا و در  این دنیا هزاران برابرش  را دریافت دارد  که این نشان از  دل دریایی  ایشان است .
سلام سنیده یورولما.باش ووردوغونا تشکرلر.
۱۶ تیر ۹۳ ، ۱۱:۱۲ شهروند دلسوز شهر
بالاخره بر خلاف میل تسوجی ها وشورای شهر تسوج پسر خاله ها دارند به تسوج قالب می شوند.خوب کسای وابسته وپسر خاله تبریک وشادباش می گویند در حالی که در جایگاه تسوجیان از ناراحتی چاقو به رگ شان بزنید خون در نمی آید.آموزش وپرورش تسوج چندین سال عقب تر افتاد.خدا به داد مردم مظلوم تسوج برسد.
پاسخ:
انشاءالله  موفقیت حاصل شود  و مدیر فعلی  در  سمتش  تسوج را پیش  به سوی  موفقیت سوق  دهد .
از زحمات برادر بزرگوارجناب آقای حمیدیان در مدت ریاست شان بر آموزش وپرورش منطقه تسوج ،نهایت قدردانی به عمل می آید یادمان باشد که حضرت ایشان با چه وضع نابسامان واختناقی مسئولیت را قبول نمودند اما در عرض یکسال اخیر مردم انتظارات بیشتری از آن حضرت داشتند.در هر حال برای آن بزرگوار ،آرزوی توفیقات بیشتر از درگاه حضرت حق داریم.

اما یک توصیه وخواهش از برادر بزرگوار جدید به عنوان رییس اداره، اولا در عمل خیر خواه مردم بودن را برای آنها ثابت کنید چراکه در هر حال مردم ولی نعمتات این نظام وانقلاب هستند. ولطفا مسیری دنبال نفرمایید که رفتن شما همزمان با برچیده شدن آموزش وپرورش از منطقه باشد.
مشکلات ریشه ای شان ،1-استقرار نیافتن مدارس نمونه در دوره های اول ودوم
2-عدم اجرایی شدن مصوبه آموزش وپرورش شهرستان در مورد احداث سالن سرپوشیده شنا در این منطقه تسوج
3-تجهیز وتکمیل پ‍ژوهشسرای دانش آموزی منطقه
4- لزوم استقرار خانه معلم در منطقه
5-گماشتن افراد توانمند به عنوان معاونان جدید وکار آمد تر نمودن کادر همکاران تان
6- تکمیل سریع آموزشگاه تربیت تا اول مهر...
در خاتمه از خداوند متعال آرزوی توفیقات روز افزون تر رابرای حضرتعالی وهمکاران ارجمندتان، داریم.
پاسخ:
بنده به عنوان یک شهروند ارادت کامل خدمت سرور  عزیزم نبی  اله حمیدیان دارم . چرا که از  نزدیک از  رفتار  بزرگوارانه آن جناب  آشنایم .
انشاء الله هر  کجا باشند موفق و موید و پیروز  و سربلند باشند .
یادمان نرود که ایشان با شخصیتی  آرام  منطقه را در  دوران بحرانی  به خوبی  مدیریت کردند .
وضمن تشکر  از  شما سرور  گرامی  به جهت نظر زیبا و پر محتوا  ، عرض  کنم که الحق  و الانصاف معاون اداره در  حد توان انسان مسئول  و دلسوزی  است . لذا آرزوی  موفقیت ایشان را هم دارم .
ضمن تبریک روز شهر دار به خدمت شهر دار محترم:
اما انتقادات به خدمت ایشان:
1-در کجا دیده شده که اندازه پارک مسافر در حد یک قبر بزرگ باشد
پارک مسافری که اندازه آن از 3000 متر کمتر باشد تعبیر به قبر قبرستان است.لطفا هزینه شهر را بیهوده تلف نکنید

2- شهر دار قبلی برای آسفالت نمودن کوچه ها از ما خود یاری گرفته ولی به دلیل عوض شدن مدیریت این کار انجام نشده لطفا اقدام نمایید.
3-هر کجای تابلوی اعلانات شهررا می بینیم بحث از فروش زمین ومغازه وماشین آلات و....است آیا باید تمامی شهر رافروخت تا درآمد برای شهر بدست آورد؟
4- در آمد کارخانه معدن شن وماسه وکارخانه اسفالت برای شهر چقدر است؟
۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۹:۴۷ عضوانجمن کتابخانه
باسلام جهت ارج نهادن به فرهنگ واشاعه فرهنگ محمد ی نیم درصد کتابخانه فراموش نشود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی