loop="-1" > پادگان تسوج سراب یا آب ؟ :: خان چوبان -تسوج

خان چوبان -تسوج

خان چوبان شخصیتی محق و همچنین مظلوم و سربلند در داستان سارای بود و شهر ما تسوج هم با اینکه محروم و بی نصیب مانده ولی سرافراز صحنه های تاریخ و رشید جبهه های حق علیه باطل است . به همین جهت نام این وبلاگ را خان چوبان انتخاب کردیم.
تسوج شهری در میان استان های آذربایجان شرقی و غربی که قدمتی به اندازه تاریخ دارد ولی جمعیت و وسعت فعلی آن یک دهم جمعیت تاریخی آن نیست .
این وبلاگ فقط و فقط برای بیان محرومیت ها و دردهای این شهر و همچنین بخش تسوج (با 151 شهید) فعالیت می کند و نویسنده آن از هرگونه وابستگی به شخص یا گروهی مبراست .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

پادگان تسوج سراب یا آب ؟

شنبه, ۶ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸ ب.ظ

با وجود گذشت حدود   11 سال از  کلنگ زنی  پادگان ارتش در تسوج  چیزی  جز  چند کانکس  درب  و داغون به چشم نمی  آید .

حوالی  سال 82 بود که طرحی  بر زبان ها افتاد و چون همیشه مردم  خونگرم و  شهید پرور  تسوج  آغوش  خود  را برای  این طرح باز  کردند . موجی  از  امید  مردم را به وجد آورده بود  و  همه از  دست آوردی  مهم سخن می  گفتند  و پادگان را   برای  رسیدن به پیشرفت  وسیله ای  می  دانستند  . اما  با وجود  سخنرانی  های  شیرین مسئولان و وعده های  زیبا  و دلنشین  پس  از  11 سال  چیزی  جز  نا امیدی  برای  مردم تسوج دست نداده است .

تیرچه های شکسته با  سیم های خاردار  زنگ زده و  افتاده  آدم را یاد  هویزه و شلمچه  و فکه و مجنون  می اندازد . آیا اینجا  منطقه جنگی  است ؟



کانکس  های  خسته و یادگاری  نوشته شده  رویشان  عجیب  انسان را می آزارد . سکوت  تنها چیزی  است که اینجاست  . چندین بار اما مانور  هایی انجام شد  و ضد هوایی  هایی  مستقر  گردید و نیروها افزایش  یافت  و به نظر می رسید  مراحل  در  حال طی  باشد  اما نمی  دانم چرا چند سال است ساکت و بی  رمق  شده است .

اینجا قرار  بود روزی  پادگان بزرگی  شود  اما هر  چه پیش  می  رویم   چیزی  که نصیب  مردم  همیشه زخم خورده تسوج می  شود فقط  هیچ است .  جالب  اینجاست که همه ی  زمین های  مورد نیاز  پادگان هم توسط  مردم عزیز واگذار  گردیده است  و باز  هم مردم  شهید پرور  بخش  ثابت کرده اند  که در  فدا کردن خود  و اموال خود در  راه میهن  و دینشان پا پس  نخواهند کشید .در  مقابل اما حیف  فقط  از  مسئولان  شعر  شنیده اند و  حدیث  های دور  و درازی  از  ائمه اطهار 

انگار  آنها کلاس  پرورش  فکری  برای مردم گذاشته اند و یا اینکه آدم فکر  می  کند کلاس  عربی  یا کلاس  ادبیات  است

تیتر های  زیبا  و خوشایند اما . . .

سوالی  که پیش  می آید این است که اگر  قرار  بود  پادگان مستقر  نشود چرا  با آن همه دبدبه  و کبکبه و سر و صدا  تبلیغات کردید .

عقلمند فرماندار  سابق :

ضمن اعلام موافقت انتقال مهندسی  شمال غرب  کشور  به تسوج  این طرح را یکی  از  مولفه های  توسعه و رشد تسوج عنوان کرد .

یک مقام عالی  رتبه لشگر  21 حمزه : یگان تامین پادگان بزرگ بخش  تسوج تا شهریور  ماه  1391  مستقر  می  شود   تا کارهای   اجرایی  وعملیاتی  پادگان از  اوایل 1392 شروع شود



اینها جزئی  از  اخبار  خوش  در  این خصوص  است اما  مردم چیزی  را باور  می  کنند که ببینند و   طبیعی  است که آنها  نا امید از  وعده های  مسئولین کمی  محترم  شهرستانی  باشند .

اهمیت استقرار  پادگان در  این است :  در  این شرایط  بغرنج مهاجرت در  بخش ، خون تازه ای  به رگ های  خسته منطقه  تزریق خواهد شد و از  جهت اینکه پادگان جمعیت ساکن در بخش  به حساب  می آید و چون جمعیت ثابت می  تواند در  رای  گیری  ها هم شرکت کند  می  توان نقطه عطفی  برای  تسوج عزیز و یکی  از  راه های برون رفت از  وضعیت قرمز  فعلی  دانست.

نماینده شدیدا مردمی شهرستان که شدیدا درگیر  جاده شند آباد - علی بیگلو هستید  از  شما تقاضا دارم کمی  هم وقت شدیدا با ارزش  خود را برای  پیگیری  طرحی  به این اهمیت بگذارید . طرحی  که علاوه بر اهمیتش  برای  بخش  محروم  و کوچ کرده تسوج برای شهرستان کمی  تا قسمتی  بهره مند  شبستر  هم با اهمیت است .
فرماندار  بسیار  صمیمی  و مردمی  شهرستان  شما را به خدا  کاری نکنید که  گذشتگان کردند و رفتند .
بخشدار  عزیز  ، شورا و . . .

القصه از  مسئولین شهری  و شهرستانی  می  خواهم  تمام تلاش  خود را در  این زمینه بکار  ببندند  چرا که  در  مسند سختی   خواهند نشست  مسندی  که در  آن مردم تسوج روبرویشان و خداوند متعال  حسابرسشان خواهد بود .  باشد که در  آن حسابرسی  مانند تمام حسابرسی  های  دنیویشان موفق  و موید باشند . و این جز  تلاش  برای  مردم  ممکن نخواهد بود .

روز  ها می  آیند و می  گذرند  اما دو چیز  بی  پایان است :

 - وعده مسئولینی که نان شهدا و مردم را می  خورند

- صبر مردمی  که روزگاری  فرزندان دسته گل  خود را سبب آبیاری  نهال انقلاب  کرده اند .

 خداوند خود مسئولین را در  خدمت به مردم یاری  کند .

خادم مردم عزیز تسوج - خان چوبان .


رماندار شهرستان شبستر همچنین احداث و راه‌اندازی پادگان تسوج را که اخیرا با انتقال مهندسی شمال غرب کشور به این منطقه موافقت شده یکی از مؤلفه‌های توسعه و رشد منطقه عنوان کرد. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920918001460#sthash.bpA3A0e4.dpuf
فرماندار شهرستان شبستر همچنین احداث و راه‌اندازی پادگان تسوج را که اخیرا با انتقال مهندسی شمال غرب کشور به این منطقه موافقت شده یکی از مؤلفه‌های توسعه و رشد منطقه عنوان کرد. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920918001460#sthash.bpA3A0e4.dpuf
فرماندار شهرستان شبستر همچنین احداث و راه‌اندازی پادگان تسوج را که اخیرا با انتقال مهندسی شمال غرب کشور به این منطقه موافقت شده یکی از مؤلفه‌های توسعه و رشد منطقه عنوان کرد. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920918001460#sthash.bpA3A0e4.dpuf
فرماندار شهرستان شبستر همچنین احداث و راه‌اندازی پادگان تسوج را که اخیرا با انتقال مهندسی شمال غرب کشور به این منطقه موافقت شده یکی از مؤلفه‌های توسعه و رشد منطقه عنوان کرد. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920918001460#sthash.bpA3A0e4.dpuf
۹۳/۱۰/۰۶
خان چوبان

نظرات  (۳)

۰۸ دی ۹۳ ، ۰۸:۳۶ دختر شهر
انگار ما تسوجیها نمی تونیم شهرمونو بسازیم و باید مثل شبستر کسایی از اطراف و یا جاهای دیگه بیان و بعد از اینکه ما از اینجا رفتیم شهر تسوج و بخش رو آباد کنن . باز انشالله که اونم بشه

ممنون و سپاسگذار از خان چوبان :
*عابدی را گفتند : خدارا چگو نه می بینی و تا چه اندازه می شناسی؟

گفت: انگو نه می شناسم که می تواند مچم را بگیرد ولی همیشه دستم را می گیرد..........!
خداوند خود می تواند کمک کند پس باید دست از خلق کشید و دست به سوی او دراز کرد
خود نویس اغ داش میتواند تاریخ مرگ هر شهردار فاسد را بنویسد و تو در مرگ او سیاه پوش خواهی شد با رویی سیاه!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
مهم نیست من و شما رو سفید باشیم یا رو سیاه مهم این است تسوج رو سفید باشد .
 فکر  می  کنم احترام آن هم از  نوع  دوست واجب  باشد .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی