loop="-1" > لزوم ایجاد کارگاه تولید توجیه اقتصادی!! :: خان چوبان -تسوج

خان چوبان -تسوج

خان چوبان شخصیتی محق و همچنین مظلوم و سربلند در داستان سارای بود و شهر ما تسوج هم با اینکه محروم و بی نصیب مانده ولی سرافراز صحنه های تاریخ و رشید جبهه های حق علیه باطل است . به همین جهت نام این وبلاگ را خان چوبان انتخاب کردیم.
تسوج شهری در میان استان های آذربایجان شرقی و غربی که قدمتی به اندازه تاریخ دارد ولی جمعیت و وسعت فعلی آن یک دهم جمعیت تاریخی آن نیست .
این وبلاگ فقط و فقط برای بیان محرومیت ها و دردهای این شهر و همچنین بخش تسوج (با 151 شهید) فعالیت می کند و نویسنده آن از هرگونه وابستگی به شخص یا گروهی مبراست .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

لزوم ایجاد کارگاه تولید توجیه اقتصادی!!

شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ب.ظ

بعد از  اینکه کلمه توجیه اقتصادی  تنها دلیل و تنها توجیه مسئولان عزیز شده بنده هم وقتی  بهانه ای  برای  نخریدن یک کیلو گوشت برای  مصرف خانه پیدا نمی  کنم  عدم توجیه اقتصادی  را بهانه می  کنم و از  خریدن آن تفره می  روم .بالاخره ما هم مردم همین مسئولین هستیم  مگر  نه ؟

می  ترسم از  فردا این عبارت تکیه کلام شهردار  و شورا و فرماندار  و بخشدار  نیز  بشود که آن موقع خدا کمکمان کند .

مردم محروم بخش  تسوج سالهاست با این کلمات آشنا گشته و  عادت دارند مسئولینشان  در  پس  یا پیش  طرح هایشان آن را ضمیمه کنند . سالهای  نسبتا دور  بود که طرح مطالعاتی  سد شش میلیون متر  مکعبی تسوج -الماس مورد مطالعه قرار  گرفت و فرماندار  وقت جناب  آقای  کرمی  بر اجرای آن  تاکید داشت .  حتی  جناب  آقای  دکتر  محمود احمدی  ن‍ژاد هم  در  دوره اول  ریاست جمهوری  در  جمع مردم شهرستان آن را به مردم تسوج وعده داد  .

و بالاخره با مهر  عدم توجیه اقتصادی  و  نیز  لزوم نجات دریاچه ارومیه به تاریخ پیوست . و اینگونه بود که با عدم اجرای  این طرح دریاچه عزیز ارومیه نجات یافت !!!

چندی  است اما مهر  عدم توجیه اقتصادی  بر ذمه جاده تسوج - مرند خورده - ظاهراً نماینده محترم شهرستان  پس  از  پیشنهاد طرح رویایی جاده ابریشم جاده تسوج مرند را طرحی  بدون توجیه اقتصادی  دانسته  ولی  آن طرف یعنی  نماینده بسیار  جوان شهرستان مرند بر اجرای آن تاکید می  کند و هزینه ای  بالغ بر 30 برابر  هزینه نماینده شهرستان شبستر  را وعده می  دهد !!!‌

راستی  یک سوال :

با وجود اعتقاد شدیدم به عمران و آبادانی  همه شهر های  شهرستان ؛ محور  شندآباد - شرفخانه چقدر  توجیه اقتصادی  داشت ؟؟؟؟

و طرح های  دیگری  چون اشتراکات مجتمع صنعتی  و . . .  که با مهر  عدم توجیه اقتصادی  مواجه شدند ؛

و پس  از  گلایه مسئولین  که اگر  انتقادی  می  کنید ، طرحی  هم بدهید وگر  نه دروتان می  کنیم ، تصمیم گرفتیم از  این پس  با هر  انتقادی  طرحی  نیز   ارائه بدهیم . مثلاً در  همین مورد  عدم توجیه اقتصادی  :‌

اگر  می  خواهید طرح های  بخش  تسوج دیگر  با مهر  عدم توجیه اقتصادی  نماینده حال و آینده مواجه نگردند  باید اهتمام ورزیده و مردم و مسئولین و خیرین و سرمایه گذاران دست در  دست هم دهیم به مهر  تا یک کارگاه تولید  توجیه اقتصادی  ایجاد کنیم  و از  این پس  هر  مسئولی  که طرحی  را با نبود توجیه اقتصادی  رد نمود  ما در  دستانمان انواع توجیه های  اقتصادی  را برای انتخاب  خدمتشان ارائه دهیم تا دیگر  عدم جای خود را به وجود بدهد ان شا الله .

نکته :

نماینده محترم شهرستان حال که اهمیتی  برای مردم تسوج قائل نیستید  یاد همسنگران پر  پر شده خویش  بیفتید  که آیا روزی  رو در  روی  آنها قرار  گرفتید و از  شما پرسیدند  برای  مردم شهر  و روستاهایمان چه کردید  جوابی  داشته باشید .

اگر  پرسیدند که از  کرسی  خدمت بدست آمده برای  خدمت به مردم شهر  و روستاهایمان چه کرده اید چیزی  برای  گفتن داشته باشید .

امیدوارم  روزی  که  شما چیزی  از  ما بخواهید  ما هم برای  ارائه آن  نیتی  داشته باشیم .


خادم مردم تسوج - خان چوبان

......................................................................

سنینله یم، سولدوگونش باتدی آی    

قافییه لر فیکره دالیر هارداسان؟

گؤزلریمین قاراسیندا لای بالای        

 
آیریلیغدی چؤکوب قالیر هارداسان؟

                  ******

باغیریرام سسیم باتیر ایچیمده       

 
سنسیزلیگیم سنه چاتیر ایچیمده

بو شاختادا - شاختا یاتیر ایچیمده    

گونش آخیب قاش قارالیر هارداسان؟

               ******

 
یازی یازان قارا یازیب یازیمی !!!           

 
هئچ بیلمیرم هارا یازیب یازیمی!!!؟

سینم اوسته آلدیم سینیق سازیمی  

 
بوساز سندن ایلهام آلیر هارداسان؟

             ******

سن خزره چئوریلیرسن بیر آندا        

 
من دومانا قارق اولورام دوماندا

بارماقلاریم شاه پرده یه جوماندا      

 
تئل قیریلیرماهنی سولور هارداسان؟

۹۳/۱۲/۰۹
خان چوبان

نظرات  (۳)

۱۲ اسفند ۹۳ ، ۱۹:۳۳ رسول ماشاالهی
برادر عزیز جناب علیلوی ما سرشان انقدر گرم مسئله خودرو خودروسازی است که بکلی فراموش کرده اند نماینده شهرستانند هروقت خبری از نماینده ما پخش شود چه در رسانه ملی چه در دنیای مجازی حتما وحتما مربوبوط به کمسیون مربوط خودروسازی است
اگر توانستند این مسئله را حل کنند انشاا.. در مسایل منطقه نیز صاحب نظرنند ولی قبول کنیم خودرو وخودرو سازی مشکل اصلی واولویت دار ایشان شده وگرنه این یادگار دوران دفاع مقدس وازاده سرفراز برای خدمت امده اند وشاید کارهای بسیار مهمی برای منطقه انجام داده اند که ما توان مشاهده انرا نداریم ویا اینکه نمیخواهیم ببینیم نمیدانم ....
ولی اگر روزی با پوستر های رنگی وهزاران کار انجام شده حاضر شدند چه ؟؟؟؟!!!انوقت ما چگونه جوابگوی زحمات ایشان خواهیم بود !!!!!!!
شما هم زیاد سخت نگیرید
پاسخ:
آنوقت نزدیک است :‌همان زمان که عملکرد ایشان  با فونت ریز در یک برگ A3  نمی  گنجد  و ما انگشت به دهان و مات در  مقابل این برگ های  رنگی مانده ایم!!!
۱۳ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۰۹ تسوج اوغلی
با سلام ضمن خسته نباشید
طرح های اقتصادی؟خب یه سوال ؟ نماینده محترم کاری کرد نکر د حال با کارکرد نماینده کاری ندارم ....... ولی عملکر خودمان چگونه هست ؟ وقتی تابستان میشود که فلان کشاورز فلان میلیون محصول برداشت کرده ...... خب انتظار داریم این پول را چکار کند آیا زمینه ای برای فعالیت اقتصادی هست .... زمینه ساز کیست ..... خب حال زمینه ای نیست .... پول در بانک و یا در را مسافرت خرج شده تمام ...... کدامین کارگاه های اقتصادی در این چند سال اخیر سرمایه گذاری گردیده ؟؟؟؟ کدام یک از سرمایه داران محترم شهرمان کارگاهی را بنا کرده تا علاوه بر اشتغال مردم تشویق به سرمایه گذاری در شهرمان باشد .... شاید بگوییم کدام طرح ؟ حال با توجه به اینکه منطقه ما دارای محصولات متعدد هست می توان در زمینه های موادغذایی سرمایه گذاری کرد .... حال این طرحها آماده شد .... آیا کسی هست حمایت کند ....آیا تا حالا مسئولان ذیربط سعی در توجیح و تشویق مردم با ایجاد تسهیلات و امکانات در شهرک های صنعتی شده اند ؟ صد البته شاید فعالیت هایی هست که ما شاید بی خبریم .... من هروز سعی میکنم این وبلاگهایه مربوط به تسوج و شهرستان را ببینم و انتظار دارم که حداقل یک خبر از افتتاح کارگاه یا کارخانه ای را ببینم یا یک خبری را بخوانم که فلان فعالیت .......... ولی حیف فقط سیاسی کاری هست و بس
خان سیچان چرا چزماخ کردی شهردار و عواملش خوب خرت کردن اگه پالان خواستی بگو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی