loop="-1" > بایگانی آذر ۱۳۹۳ :: خان چوبان -تسوج

خان چوبان -تسوج

خان چوبان شخصیتی محق و همچنین مظلوم و سربلند در داستان سارای بود و شهر ما تسوج هم با اینکه محروم و بی نصیب مانده ولی سرافراز صحنه های تاریخ و رشید جبهه های حق علیه باطل است . به همین جهت نام این وبلاگ را خان چوبان انتخاب کردیم.
تسوج شهری در میان استان های آذربایجان شرقی و غربی که قدمتی به اندازه تاریخ دارد ولی جمعیت و وسعت فعلی آن یک دهم جمعیت تاریخی آن نیست .
این وبلاگ فقط و فقط برای بیان محرومیت ها و دردهای این شهر و همچنین بخش تسوج (با 151 شهید) فعالیت می کند و نویسنده آن از هرگونه وابستگی به شخص یا گروهی مبراست .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

وقتی  می  خواستم مطلبی  با عنوان پشت دیوارهای  شهر  بنویسم اصلا نمی  دانستم که قبلا کتابی  با همین عنوان درباره خرمشهر  نوشته شده   اما شهر  من نه خرمشهر  است نه خونین شهر  . اینجا شهری  است  پر از  تئوریسین  . پر از  صاحبان اندیشه و فکر  اما  ناقص  و عقب  مانده . پهنایش  نامحدود است البته از  بعد تاریخی  اما  احوالش  پریشان  نه آنقدر  ها که فکرش  را بکنی  . بیشتر  از  آن

اینجا هر  کسی  فکری  می  کند ، سعی  در  به کرسی  نشاندنش  دارد . یا هرکسی  که دستش  از  مسندی  دور  مانده باشد .

یا کسانی  که بر خلاف  امواج حرکت می  کنند  و یا کسانی  که دوست دارند  تسوج شهری  سنتی  باشد  و شهری  با دیوار  های  گلی  و خشتی  و با درختهای  گردوی پای  جوبی  که نصف  معبر را هم گرفته باشند  و یا  شهری  که زیبایی  پای  دیوارهایش پهن(کود حیوانی) باشد  .

مهم نیست دیگران چه می اندیشند  اینجا مهم فقط  منم و اندیشه هایم درست یا غلط  ، همسو یا مخالف دیگران


۲۰ نظر ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۷:۳۸
خان چوبان