loop="-1" > اینجا آبی نمی آید که برود !! :: خان چوبان -تسوج

خان چوبان -تسوج

خان چوبان شخصیتی محق و همچنین مظلوم و سربلند در داستان سارای بود و شهر ما تسوج هم با اینکه محروم و بی نصیب مانده ولی سرافراز صحنه های تاریخ و رشید جبهه های حق علیه باطل است . به همین جهت نام این وبلاگ را خان چوبان انتخاب کردیم.
تسوج شهری در میان استان های آذربایجان شرقی و غربی که قدمتی به اندازه تاریخ دارد ولی جمعیت و وسعت فعلی آن یک دهم جمعیت تاریخی آن نیست .
این وبلاگ فقط و فقط برای بیان محرومیت ها و دردهای این شهر و همچنین بخش تسوج (با 151 شهید) فعالیت می کند و نویسنده آن از هرگونه وابستگی به شخص یا گروهی مبراست .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

اینجا آبی نمی آید که برود !!

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۵۸ ب.ظ

چندی  است که مشکل  آب  در  تسوج نقل و نبات هر  محفلی  است . چندین سال است این مشکل مردم محروم و مظلوم تسوج را درمانده کرده است . بسیار  مطالب  در  خبرگزاری  ها و وبلاگ های  انتقادی  درج گردیده و چندی  قبل از  خان چوبان هم منتشر گردید ه اما همه چیز مثل سابق است .ساعت های  متمادی  آب  تسوج قطع است از  کله سحر  تا نیمه شب  و حتی  آنطرف تر  .

مردم روزه دار  با مشکلات فراوان روبه رو هستند و مسئولانی  که فقط  وعده می  دهند . وعده های  سر خرمن .

وقتی  روزه داری  تا  ساعت سه شب  منتظر می  ماند تا آبی  بیاید و غسلی  کند تا  اگر  لطف مسئولان شامل حال او گردد ، بتواند روزه اش  را بگیرد احتمالا کمی  آنطرف تر  مردم مرفه مرکز  شهرستان چند ساعتی  است که  خواب نازشان را می  کنند .  جایی  که به گفته مردمش  هرگز  در  سال 93 آبی  نرفته است . و این یعنی  عدالت شیعه علی  (ع) که اسوه  عدالت نه تنها شیعیان بلکه یهودیان و  مسیحیان و ......... ولی  چه فایده که عدالت فقط  کلمه سنگینی  است که هر  روز  ملعبه دست مسئولین محترم  گشته تا مردم روزه دار بی  آب  را باز  بپیچانند .


یادم آمد عدات مولایی  که فقط  شده شعار  . یادم آمد وقتی  کسی  چیزی  زیاده از  حقش  میخواست چه می  کرد . یادم آمد وقتی  ورثه شتر هایشان را نقسیم می  کردند چگونه عمل  کرد . 

اکنون مولای  من بیا که خون مردم مرکز  شهرستان کمی  رنگین تر  از  خون ما شده و عملا به می گویند گور  پدر  شهر  تاریخی  و فرهنگیتان که بچگیهایتان را در  کوچه پس  کوچه هایش  با کلی  خاطرات گذرانده اید . (دورون گلین شبستره)

شاید هم از زاویه ای  دیگر  می  نگرند و میزان مقاومت ها را می  سنجند .آنها می  دانند که مردم تسوج عادت به محرومیت دارند و مقاومتشان بیشتر  است .  

دیروز  با دوستی  صحبت از  ترس  مردم غزه شد . من گفتم که مردم اسرائیل بیشتر  از  مردم غزه می  ترسند زیرا که آنها مثل مردم محروم  و مظلوم غزه عادت به شهید دادن نیستند و عادت به صدای  گلوله های  توپ  و تانک و . . . ندارند آنها از  صدای  فشفشه هم می  ترسند . 

حال قضیه ما هم شده این .آنهایی  هم که مقاومتشان کم بود به شبستر  رفتند . یاد دوستی  افتادم که چندی  پیش  بارش  را به مقصد شبستر  از  شهر  کودکی  هایش  بست  او می  گفت اینجا هر  روز  محروم تر  می شود .

اینجا آبی  نمی آید که برود .

اینجا مردم برای  دوش  گرفتن در  دمای  40 درجه مجبورند خودشان را به استخرهای  کشاورزی  بسپارند انشا ءالله که ماری  در  آنجا نبوده باشد .

شاید ما معنی  عدالت را نمی  فهمیم . شاید عدالت هم نسبی  شده  و شاید سیاست های  کلان می  خواهد که ما را تشویق به ترک دیار  خود کند.

لطفا ما را دریابید !

شورای  محترم شهر  چه خبر ؟؟؟؟؟

جناب آقای  کریم زاده تلاشهایتان چه شد ؟؟؟؟؟؟؟

جناب  آقای  بخشدار  که امروز  سخنان زیبایتان  معلوم کرد که سخندان خوبی  هستید ، لطفا نشان دهید همانگونه  که  به تاریخ و سرافرازی تسوج اشاره کردید به درد هم اکنون تسوج هم واقفید و لطفا برای  رفع محرومیت ها و رفع مقدمات مهاجرت از  تسوج تلاش  کنید . 

جناب  آقای  بجانی  از  لوله های  ارتباطی  آب  می  آورید یا آب  می برید ؟؟؟؟؟

در  پایان از  نماینده محترم دولت تدبیر و امید استدعا دارم مردم تسوج را از دیار  خود کوچ ندهید .لطفا 

خادم مردم مظلوم تسوج - خان چوبان 

..............................................................................................................................

۹۳/۰۵/۰۳
خان چوبان

نظرات  (۳)

بنده از مسئولان دولت قبلی نهایت تشکر وقدر دانی را به خاطر لوله کشی آب به آخرین شهر اذر بایجان شرقی را دارم
اما از مسئولان دولت محترم تدبیر وامید خواهش دارم مثل تعیین ریاست آموزش وپرورش تسوج ،ابدا،حرف مردم را پشت گوش نیندازند واین بار برای کسب سهمیه آب کافی ولازم از زرینه رود تمام تلاش خود را در جهت رضایتمندی مردم از نظام بکار اندازند
لازم به ذکر است که:
-آب کشتارگاه تسوج را برای آشامیدن مردم ممنوع کرده اند ونیز آب مشروب واقع در اراضی پایین دست امستجان راکه توسط شهر دار محترم با پول این مردم زده اند ممنوع الاستفاده نموده اند-

به نظر می رسد آقای بخشدار محترم وباتدبیر تسوج ، توانایی حل مشکلات را ،بهتر از تصور، در چنته خود دارد.انشا الله
۲۶ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۵۰ تسوج اوغلی
علیلو تنها نماینده آذربایجان در استیضاح وزیر علوم دولت تدبیر و امید
پاسخ:
علیلو نمونه هستند  همیشه 
Salam man esalatan tasuji hastam bad chandin mah be mantaghamun umadam vaghean az vaziyat daryachamun geryam gereft ma koli tu in daryache khatere dashtim alan ba khoshk shodanesh hameye un khtere ha be faramushi seporde mishan kash moshkel faghat khaterhamun bud in mantaghe be biyabai lokht tabdil shode ke ha ruz badtaro badtar mishe biyaid be dade in daryacheye bizaban beshetabim

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی