loop="-1" > اندر احوالات کارخانه آهن و کک تسوج :: خان چوبان -تسوج

خان چوبان -تسوج

خان چوبان شخصیتی محق و همچنین مظلوم و سربلند در داستان سارای بود و شهر ما تسوج هم با اینکه محروم و بی نصیب مانده ولی سرافراز صحنه های تاریخ و رشید جبهه های حق علیه باطل است . به همین جهت نام این وبلاگ را خان چوبان انتخاب کردیم.
تسوج شهری در میان استان های آذربایجان شرقی و غربی که قدمتی به اندازه تاریخ دارد ولی جمعیت و وسعت فعلی آن یک دهم جمعیت تاریخی آن نیست .
این وبلاگ فقط و فقط برای بیان محرومیت ها و دردهای این شهر و همچنین بخش تسوج (با 151 شهید) فعالیت می کند و نویسنده آن از هرگونه وابستگی به شخص یا گروهی مبراست .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

اندر احوالات کارخانه آهن و کک تسوج

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۲۷ ق.ظ

جهش  40 کیلومتری  کارخانه آهن و کک !!!!!!!!!!!!

بعد از درج اخباری  مبنی  بر سرمایه گذاری  یک سرمایه گذار در  بخش  تسوج  و ایجاد کارخانه تولید فولاد و کک ، حالا اخبار  شنیده شده در  این حوالی  اخبار  خوشی  نیست و شنیده می  شود که این کارخانه  سر از  شهر  وایقان درآورده است !!!!!! چه جوری؟ عرض  می  کنم   

در  یکی  از  روزهای  یکی  دو سال پیش  یکی  از  همشهریان عزیز که سنگ تسوج رو بد جوری  به سینه می  زنه و حتی  در  انتخاب  شهردار  و بخشدار  و . . .  صاحب  نظر هم هست  لقمه چرب  و نرمی  را حوالی  تسوج مشاهده کرد . این تسوجی  عزیز که خودش  ساکن در  این شهر  فلک زده  هم نیست ، زمینی  را به سرمایه گذار   فوق  الذکر  تهیه می  کند تا اقدامات بعدی  انجام گیرد .(زمینی  که ظاهرا با انواع اقسام حریم ها دست و پنجه نرم  می  کند)حالا پس  از  گذشت بیش  از  2 - 3  سال  و اقدامات اندی  توسط  همه کس  شنیده ها حاکی  از  جهش  عجیب  این طرح به 45 کیلومتر  آن طرف تر  یعنی  شهر  وایقان است . این که گفتم  اقدامات اندی  توسط  همه کس  برای  این بود که در  این مدت من هر  کسی  را دیدم دم از  کمک به این سرمایه گذار  زده و ادعای  قریب  الوقوع بودن اقدامات اجرایی  شدند . 

 حال با وجود تلاش  های  فراوان شورای  محترم شهر  مخصوصا برادر  دل آرام ،  مقدمات اجرای  طرح در  شهر  وایقان  انجام شده و دقیقا بر عکس  تسوج  زمینی  را برای  سرمایه گذار  توسط  شخص  (ر) اعطا نموده اند و حتی  توسط  همان شخص  در  یکی  از  ادارات مهم شهرستان تغییر کاربری  زمین را نیز  تنفیذ کرده  و حال اقدامات اجرایی  در  راه است . 

نشون به اون نشون که  سرمایه گذار  عنوان کرده که در  این چند سال  به عناوین  مختلف اعم از  هیئت های  فاطمیون و . . .  از  ایشون پول  گرفته شده و  به گفته ایشون  حوالی  10 الی  15 میلیون هم  در  این مدت به کارهای  خیر کمک گرفته شده  حال متاسف خواهیم بود که سرمایه گذار  خیری  هم چون ایشان را از  دست دادیم . به چند علت : 

1-  با گرفته شدن این فرصت با ارزش  از  شهر  تسوج فرصت شغلی  خوبی  از  جوانان این دیار  گرفته شد . 

2- آدم خیری  هم چون ایشان  از  این منطقه رفت .

3- به خوبی  به دیگران فهماندیم که ما منافع شهرمان را به هیچ وجه من الوجوه  به مناف شخصی  مان ترجیح نمی  دهیم . 

فرصتی  که همچون فرصت های  دیگر  قبلی  از  دست خواهد رفت ؟؟؟؟ یا مانند چیت  سازی  خامنه نخواهد شد . و در  تسوج خواهد ماند .

حالا یکی  بیاد ما رو توجیح کنه  . ما شدیدا به توجیه نیاز  داریم . 

امیدوارم بعد از  این مطلب  دست اندر  کاران یا مطلعان از  این قضیه بیایند و دلیل بیاورند که  همچنین چیزی  نیست و  طرح فوق  در  تسوج  باقی  خواهد ماند . 

خادم مردم تسوج - خان چوبان 

.........................................................................................................................

گنه اغلاتدی منی خان چوبانین اغلاماسی
سارانین سللره بل باغلاماسی
واردی هر بیر یارانین مرحمی تاپسان طبیبین
نجه درمان اولاجاخ اولسا طبیبین یاراسی



۹۳/۰۴/۲۲
خان چوبان

نظرات  (۱۱)

جوانان و پیران و مسولین شهر مرده تسوج خواب بس است ،بپا خیزید .به پاس حرمت خون شهیدان این بخش ،به حرمت گیس سفید مردان و زنان این منطقه و به ناله و شیون کودکان نفس نفس زده بپا خیزید . آبروی چندین هزار ساله با برخی ندانم کاری های بعضی ها در خطر است .جان مولا صاحب الزمان بپا خیزید.والسلام
۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۰:۴۴ ناظر امور شهر
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شه ، عالی جنابان شوراهاعادت کرده اند با عوام فریبی ونیت صادق نداشتن وحتی رفتار دو رویی وچند رویی مردم نجیب وشریف تسوج را که سال ها فرهنگ غنی شان زبانزد عام وخاص بود فریب دهند ودر پیش مسئولان حتی به چوپان بودن خود افتخار کنند.ومثل طبل توخالی با انواع تبلیغات هاخود را کار دان ومتخصص نشان دهند در جایی که شورا ،با تمام مسایل دیکتاتور منشانه رفتار می کند وعلاقه ای به استفاده از نظرات وتجربیات ارزشمندافراد دلسوز شهر ندارد وهر کدام از افراد شورا دنبال مقاصد شخصی خودشان می باشندوتبلیغات دوران انتخاباتی شان وخواهش وتمنا های سال گذشته شان ومتهم نمودن شورا ها وشهر داران قبلی به کار نکردن وبرعکس نشان دادن خواسته هایشان با انواع قسم دادن های کاملا کلاهبر دارانه واعتقاد نداشتن به هیچ کدام از وعده های انتخاباتی شان،آیاعقل پسند است که از آنان کارهای خارق العاده ویا حتی معمولی داشته باشیم؟
پاسخ:
نظر شما هم محترمه  ولی  کاری  که توسط  وایقانی  ها انجام گرفته اصلا توسط  شورا نبوده  و یکی  از  مردم عادیش  زمین را اعطا کرده   بر خلاف ما که همیشه به فکر  جیبمان هستیم .
البته  باید بگم آنها بیشتر  از  ما به فکر  جیبشان هستند   که مرغ تخم طلا را به خانه خود بردند . ولی  ما این مرغ را سر بریدیدم 
سلام خان چوبان خسته نباشی از جنابعالی نهایت سپاس را دارم که مشکلات تسوج را انعکاس مینمایی باور فرمایید اینجانب به عنوان عضو شورا نهایت تلاش خود را برای استقرار این سرمایه گذار گرامی انجام دادم البته وظیفه خودم میدانستم ولی افسوس که زمینی که در اختیار ایشان قرار داده بوند آن هم توسط به اصطلاح دلسوزان تسوج بنده راهم پیش آن فرد محترم شرمنده نمودند چرا که به خاطر طمع کاری ناچیز خودشان عرق شهر فرهنگی تسوجرا زیر سوال بردند ودر جواب این شهروند ناظر امور شهر بگم که ای کاش توهم یک هزارم شرف این افراد با شرف چوپان را داشته باشید برای بنده مایه افتخار است که خداوند روزیم را از دستان پاک این زحمتکشان میرساند اگر قدر این دامپروران وکشاورزان خودمان را میدانستیم اکنون دست گدایی به سوی اجنبیها برای تهیه روزی خود دراز نمیکردیم تو ای ناظر امور شهر تو منطق ولیاقت نقد را نداری و با تخریب پست ترین هویت خود را به نمایش میگذاری وبه شورای منتخب خودت توهین میکنی من شورا حاصل اندیشه توام اگر شورا عوام فریب هست تو خود ت عین دروغ وفریب هستی تو فقط ظاهر مشکل را میبینی نه ریشه آن را برادرم تسوج با کشاورزی ودامپروری تسوج فرهنگی وتسوج صاحب نام بود الان که محروم شده به خاطر راحتطلبی خودمان وزخم زبانهای افرادی همچون تو محروم گشته بنده به هرقیمتی پا به این عرصه نگذاشتم که تو برایم میزان سنجش عرضه باشی بنده با بیش از چهار کشور خارجی درزمینه کشاورزی ودامپروری که پایه واساس پیشرفت هر کشور است ارتباط دارم ولی تو به خدا قسم ولگرد این خیابانها هستی
۲۵ تیر ۹۳ ، ۲۱:۰۵ حمید آقا راضی
با بیش از 4 کشور؟
یعنی چند تا؟
پاسخ:
سلام همید آقا  ظهمط  کشیدی  به  وبلاگ صر زدی 
سلام . خان چوبان خسته نباشد. دغدغه من این است که چرا هربار برای طرح موضوعی بجای رفتن مستقیم به سر اصل مطلب موارد انحرافی مطرح میشود از جمله همین موضوع سرمایه گذاری که بنظر من سایه و خیالی بیش نبود و نخواهد بود. اگر بقول شما این آقای سرمایه گذار !!! واقعا سرمایه گذار بود که بنظرم نبود بایستی به این سوالات جوابگو باشد که :
1- چه کسانی مشوق او بودند تا به تسوج بیاید؟
2- علت انتخاب تسوج چه بود؟
3- چه بده بستانی با افرادی که او را به این منطقه آورده بودند داشته و چرا؟
4- آیا درست است که شهرداری حمایتهای بیش از انتظاری از نامبرده داشته منجمله تامین آب مورد نظر و نیز ارائه ماشین آلات و ... که بصورت مکتوب به وی داده است؟
5- آیا تحت فشار به فاطمیون بقول نویسنده کمک کرده و یا با نهایت علاقمندی و با ابراز زبانی مبنی بر اینکه خودم خیلی دوست دارم تا در اینگونه اقدامات مذهبی کمکی کرده باشم؟
6- چه سر و سری در این رفت و آمد به شهر تسوج بود؟ آیا در وایقان هم همین انتظار میرود؟
7- رابطه این آقای بقولی سرمایه گذار با آقای ( م ز ) و نیز (ب ز ) در چه حدی است؟
8- آیا ایشان سرمایه گذار بودند یا واسطه ؟
9- وی که تا همین ماه پیش با هر که صحبت میکرد از حمایت شورا و شهرداری و اینکه همچین حمایتی را هیچ کجا سراغ ندارد سخنها گفته چرا یکبار و فقط یکبار از علل ناکارمدیشان در تحقق بقول سرمایه گذاریشان با این افراد سخن نگفته بود و فقط و فقط از دلالان خرید زمین مورد نظر اظهار نارضایتی و گله مندی میکرد و خود را مدیون بعضی از افراد شورا و مشوق خود مینامید و بدان افتخارمیکرد چرا به یکباره همه چیز سیاه شد؟
10- و هزاران سوال دیگر که اگر لازم شد با ذکر دلایل و موارد در خدمتتتان خواهم بود. موفق باشید.
پاسخ:
ممنون از  شما که مطلب  را خوب   و با بصیرت نگاه کردید .
شاید نتوان از  آنها که تسوجی  نیستند انتظار  تحمل  شرایط  سخت سرمایه گذاری  در  تسوج را داشت . فقط  همین را می  توانم بگویم و اینکه ظاهرا  مشکل آب  بطور  قاطع حل نشده بود . هر  چند بنا به شنیده ها از  دست اندر  کاران ، این را گفتم  و واقعیت با شنیده ها فرق دارد البته شاید .
اینکه سرمایه گذار  اصرار  داشته خارج از  شهرک صنعتی  سرمایه گذاری  کند را نیز نمی  فهمم . شاید دلایل خودش  را داشته .
در  هر  حال آنچه مهم است از  دست رفتن فرصت ها برای  ماست که باید فکری  به حال این مقوله شود که انشاالله تسوج را به سوی  عمران سوق  دهیم . همین ما ها
واقعا اگر این آقای فیروز و ناظر امور شهر!!!!!!!!!!!!!!!!! که خود مدتها در مسند کار بود و خیلی چیزها به یادگار گذاشته که آینده بخوبی خادم و خائن را مشخص خواهد کرد واقعا چیزی تحت عنوان خدمت به مردم در چنته دارند که ندارند و نداشتند !!! فکر میکنند با سیاه نمایی در فضای مجازی و تخریب چهره هایی که جز خدمت ادعایی ندارند میتوانند خود را در افکار عمومی موجه نشان دهند سخت در اشتباهند چرا که آنقدر در حق این مردم مظلوم و محروم نگه داشته شده شهر من خیانت کرده اند که حالاحالاها بایستی جوابگو باشند. حال سوالم از شما بعنوان فیروز و ناظر امور شهر که یادآور ادبیات داروغه ها میباشد یگویید شما چه کرده اید؟ چرا بیش از ده سال بود چهره این شهر روز به روز افسرده تر ، میزان مهاجرت افزایشی مهارنکردنی، نارضایتی ها آنچنان که دیگر مردم بی تفاوت شده بودند و غارتها آنچنانی؟!! اگر کاری دیگر کرده اید بسم ا....
اینکه چه در دوره های قبل چه در دوره فعلی فقط نقاط مثبت عملکرد ها بزرگتر دیده شود ومسئولان در فکر حذف نقاط ضعف نباشند کار بسیار بسیار اشتباهی انجام می دهندنقشه راه شهر ما بایدباسخن نغز "ادب از که آموختی ،گفت: از بی ادبان ،جلو رود -چقدر سعی وخطا؟ -آیا مدت بیش از چندین سال کافی نیست-لذا باید واکیدا با استفاده از مشورت عمومی از اعمال اشتباه دوری کرده وبااستفاده از مشورت عمومی کارهای درست با قوت قلب چندین برابر ،اجرایی گردد.
۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۶:۴۴ گونئین خان چوبانی - تسوج http://khanchoban2.blogfa.com/
خان چوپان
خان چوبان چال نئیی یای داغ داشا ائللر سوزونو

سارالارحسرتینی دالغالی سئللرسوزونو

چال عاشیق سن ائلیمین سینه ده کی نیسگیلی سن

سویله سین زخمه له نن سازداکی تئللر سوزونو

ائلیمین وارلیغی تاریخ بویو پارلاق گورونور

یاداسالدیقجاحقیقت ایته ن ایللرسوزونو

ظولمه قارشی دایانان سرداری آلقیشلایاراق

اونودولماز دئیه ازبرله دی دیللرسوزونو

ایمه باش اوزگه یه ائل دردینی گل سویله "ووقار"

قوی اورکلرده یاشاتسین بو نسیللر سوزونو



تقدیم ائدیرم : خان چوپانا

پاسخ:
تشکور  ادیرم  گونئی  قارداش  .چوخراخ حق  قویدون بوینموا . لیاقتیم یوخدور  بلکه سیزین لوطفوز  چوخدور  .
یاشاسئن تسوج  آما  آباد تسوج
۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۶:۴۸ تسوج در چند کیلومتری ...
نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد؟..........
سلام خان چوبان خسته نباشی

بنظرم حق تسوجیها همین بود ،

چون اولا طمع کارند

دوما درکارهای اجتماعی اتحاد ندارند

و این اولین مورد نیست که جای تعجب باشد برای نمونه جیت سازی ، کمربندی و ...

و اگه این خصوصیات را ازخود دور نکنیم این آخرین مورد نخواهد بود
منوشماتسوجیها هروقت که درذهن خودتسوج بزرگ راحذف. وتصورکردیم. تسوج کوچک شده واحتیاج به بزرگ شدن دارد تازه اولین قدم برای پیشرفت است باتشکر ازخان چوپان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی