loop="-1" > تقدیر و تشکر :: خان چوبان -تسوج

خان چوبان -تسوج

خان چوبان شخصیتی محق و همچنین مظلوم و سربلند در داستان سارای بود و شهر ما تسوج هم با اینکه محروم و بی نصیب مانده ولی سرافراز صحنه های تاریخ و رشید جبهه های حق علیه باطل است . به همین جهت نام این وبلاگ را خان چوبان انتخاب کردیم.
تسوج شهری در میان استان های آذربایجان شرقی و غربی که قدمتی به اندازه تاریخ دارد ولی جمعیت و وسعت فعلی آن یک دهم جمعیت تاریخی آن نیست .
این وبلاگ فقط و فقط برای بیان محرومیت ها و دردهای این شهر و همچنین بخش تسوج (با 151 شهید) فعالیت می کند و نویسنده آن از هرگونه وابستگی به شخص یا گروهی مبراست .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

تقدیر و تشکر

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰ ق.ظ

بسمه تعالی


وبلاگ خان چوبان باز  هم با  رویکرد تحلیلی  و انتقادی  و بیان مشکلات بخش  تاریخی  و محروم تسوج ادامه فعالیت خواهد داد . از  اینکه مدتی  در  خدمت شما سروران همشهری  و دوستان عزیز نبودم صمیمانه عذرخواهی  مینمایم و همچنین از  تمامی  دوستان عزیزی  که برای  بازگشایی  وبلاگ تلاش  فراوان کردندخصوصا مدیر محترم سایت گلشنراز  و دو دوست بسیار  گرامی  از  مرکز  استان و یکی  از  شهر  های  بزرگ استان، خالصانه تشکر  و قدردانی  می  نمایم .

امید آنست که انتقاد ما باعث  پیشرفت بخش  محروم اما سر افراز  تسوج باشد . 




قوشولوب  خان چوبانئن ناله سینه آغلامیشام 
سارانی  سئل آپاراندان ، سئله بئل باغلامیشام 
تاپمادئم من یارامئن مرحمینی  چوخ گزیرم 
سون نفس  وار  اونی  من سن گلنه ساخلامیشام .


۹۲/۱۲/۱۷
خان چوبان

نظرات  (۷)

اوجا داغلاردا گزن نازلی او جیران یاشاسئن
گول چیچک بسلین ،عشقیله او باغبان یاشاسئن
گئجه گوندوز منه اولموش بو دعا ورد زبان
آنا دان دوز سوت امن ، خان چوبان اوغلان یاشاسئن
پاسخ:
یاشا دوستوم سنده یاشا 
سلام

تبریک میگم مدیریت وبلاگ رو ادامه دادید
شناسنامه ای که این وبلاگ در بیان واقعیات و مشکلات مردم دارد به مراتب قابل تقدیر هست
و باز متاسفانه هستند مسئولان و کسانی که فقط اماده شنیدن تقدیر و تشکر در این سایتها و وبلاگها هستند و با کمی انتقاد از عملی که انجام داده اند دست به کاراهای این چنین می زند با وبلاگ شما فقط بسنده کردن به هک کردن مواردی داریم که از مدیر وبلاگها به صورت رسمی شکایت هایی هم کردند که چون حرفهایشان با اتکا به مسئولیتشان بوده به جایی نرسیده

با توکل به خدا همه چیز حل شد
پاسخ:
 از  زحمات شما صمیمانه تقدیر و تشکر  می  نمایم  . چرا که اگر  مساعدت های  بی  دریغ شما و دیگر  دوستان نبود  بنده از  بازگشوده شدن این وبلاگ نا امید شده بود . 
خدا یارتان . ممنون 
۱۷ اسفند ۹۲ ، ۲۱:۵۲ گونئین خان چوبانی - تسوج
سلام خان چوبان تسوج
ما هم به نوبه خود امدن شما به عرصه سایت های شهر بعد از مدت کوتاه تبریک و تهنیت گفته واماده شنیدن خبر های جدید از زبان و قلم توانمند شما در مورد پیشرفت شهرمان هستیم وما با اجازه شما و مردم وب سایت گونئین خان چوبانی - تسوج را که بعد از هک سایت شما ایجاد گردید تا مسئولین ش بداند که خان چوبان های هستند و به یاری مردم شهید پرور و خان چوبان خواهند رسید و با هک هر خان چوبان .خان چوبانی خواهد امد و از درد دل های منطقه خوهد نوشت را تعطیل کنیم و که صاحب اصلی وب سایت باز امده ان هم با دستی پر و خان چوبان بداند که در این جامعه تنها نخواهد بود به امید پیشرفت و ابادانی شهرمان تسوج بکوشیم انشا ا...
پاسخ:
ممنون دوست عزیزم از  اینکه بنده را مورد لطف خود قرار  می  دهید بسیار  سپاسگذارم .  بنده عددی  نیستم و تنها درد دل مردم شهر  و بخش محروم خود را منعکس  میکنم  انشاء الله که مثمر ثمر باشد .باشد که من و تو و مردم و مسئولین دست در  دست هم دهیم تا پیشوند محروم از  تسوج عزیز برچیده شود .
باید بگویم که اگر  انتقادی  صورت می  گیرد تقابل ما و مسئول محترم نیست بلکه تنها به عنوان یک شهروند  یادآوری  بیش  نیست برای  پیشرفت انشاءالله 
به امید موفقیت شما و یک کلام آبادی  تسوج .به یاری  ائمه (ع)
یا حق  
سلام وسایغی.باش ووردوغوزا ممنونام.کاش بیلیدون ترکی دیلیمیزه منیم سایقیم سونسوزدی.اما سوادیمیز چوخ آز اولدوغونا گوره مجبور اولورام بعضی اوره ک سوزیمی فارسجا یازام.بیرده کی من اولده وبلاگی فارسجا باشلادیم دوزدی آرابیر ترکی دیلیمیزدن ده یازمیشام.سعی ائلیه جیم چوخ سوزوم تورک دیلینده اولا ...تشکر

اورمو گؤلو
خبر وئرین ائلله ره،
دوشسون هامی دیلله ره،
اورمو گولو گؤز دیکیب،
مدد وئره ن ال له ره.

گل ایناناق سئوگی یه،
قارداشلیغا بیرلی یه،
بیزده ن یاردیم ایسته ییر،
آزربایجان اورمیه.

من آشیق آی اولایدیم،
بیر سولو چای اولاردیم،
آشیب، داشیب داغلاری،
گه لیب سنه دولاردیم.

خالقیمین دوزلو گؤلو!
گؤرمه یک سنی اؤلو،
قویوب، گئدیب، بوراخما،
بیزه قورو بیر گؤلو

بو دردی کیمه یازام؟
اوز یوردومدا یالقیزام،
ائشیدیرسن سن منی؟
بو گونلر چوخ سوسوزام.

هارای لار آی هارای لار!
دولانار ایللر – آیلار،
من سوسوزام، هارداسیز؟
سویو گتیرین چایلار!

بیلمه لیسیز سیز بونو!
گلمز گولومون سونو،
یو کیچیک اللریمله،
قورتاراجام، من اونو



۲۰ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۱۰ دوستدار تسوج
پیشنهاد آن است که شورای شهر با برنامه حرکت کند وبعد از تمام شدن حل موضوع ،موردرارسانه ای نماید.
مهمترین مسایل شهر وبخش تسوج که فعلا لاینحل باقی مانده:
.........................................................................
1-در زمینه آموزش وپرورش:
الف-حل استقرار مدارس نمونه راهنمایی ودبیرستان
ب-لزوم تسریع در استقرار پژوهشسرای دانش آموزی
ج-لزوم تسریع در استقرار سالن سرپوشیده شنای آموزش وپرورش
د-لزوم تسریع درتکمیل مدرسه 6 کلاسه تربیت
ه-لزوم تسریع در احداث آموزشگاه 12 کلاسه عصمت
و-لزوم استقرار خانه معلم
ز-لزوم استقرار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان
.........................................................................
2-در زمینه دانشگاه آزاد وپیام نور:
الف-استقرار دوباره دانشگاه پیام نور
ب-حل کامل مشکلات دانشگاه آزاد
...................................................................
3-در زمینه راه:
الف-تلاش برای آوردن کمربندی شهر به فاصله نزدیک شهر
ب-سعی در تسریع احداث جاده تسوج به مرند وغلمان سرای به خوی
ج-حمایت از راه اندازی دوباره ایستگاه راه آهن
.............................................................
4-لزوم استقرار سریع ادارجات
................................................
5-اجرای کامل طرح مسجد جامع تسوج
.........................................................
6- الف-حل مشکل استقرار شهرک صنعتی تسوج
ب-حمایت از تسریع در احداث کارخانه مس چشمه کنان
.......................................................
7-تسریع در تکمیل طرح گردشگری کلمبور وایجاد پارک های جنگلی
.....................................................................
در دنیای مجازی امروز این موضوع به یک قانون تبدیل شده که سایت‌های مهم فرقی هم نمی‌کند مهم از چه نظر، خواه سایت شخصی باشد خواه سازمانی، هک می‌شوند.

به گزارش ایسنا، آیا می‌شود از هک شدن یک سایت با این همه تکنیکی که همه روزه هنرمندهای کلاه‌سیاه می‌سازند، جلوگیری کرد؟ این امکان وجود دارد فقط باید روش‌ها و ضدروش‌ها را بشناسید.

یک اصل را هیچگاه فراموش نکنید: اول از همه برای سایت کلمه عبور قدرتمند بسازید؛ اگر از وردپرس استفاده می‌کنید همیشه بسته‌های به روزرسانی‌اش را دانلود کنید؛ حواستان به اعتبار پلاگین‌ها، کدهای شخص ثالث و تم‌ها باشد؛ پشتیبان‌گیری از سایت را هم هرگز فراموش نکنید.

هکرها برای رسیدن به اهدافشان عمدتا به دنبال اطلاعات اساسی سایت شما هستند.

جمع‌آوری این نوع داده‌ها برای یک هکر از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است هکر بخواهد با دستیابی به بلوک‌های آی‌پی (IP) و یا رکوردهای دی‌ان‌اس (DNS) چشم‌انداز بهتری نسبت به حمله‌اش به دست آورد. آرایش شبکه‌ای دی‌ان‌اس اطلاعات اضافه‌ای در مورد هاست و ساختار توپولوژی شبکه، به هکر می‌دهد.

برای مثال هکر با دسترسی به اطلاعات یک دامنه به شکل www.dns۱.domain.com می‌تواند اطلاعات مربوط به dns۲, dns۳ و ... را هم به دست آورد. برخی از اطلاعات اساسی و آسیب‌پذیر یک سایت عبارتند از بلوک‌های شبکه آی‌پی، ساختار آدرس آی‌پی، آرایش دی‌ان‌اس و اطلاعات تماس قابل شناسایی از جمله نام‌های کاربری و آدرس‌های ایمیل

استفاده از دستور Whois
دستور شناخته‌شده و در عین حال آسیب‌رسان Whois یکی از ابزارهای اینترنتی هکرهاست که بسته به سرویسی که دستور را اجرا می‌کند اطلاعات زیادی در اختیار آن‌ها می‌گذارد. افزون بر این اگر در دستور whois از اسم سرور بدین شکل استفاده کنیم، اطلاعات مهم‌تری دست‌گیرمان می‌شود:

whois @“nameserver”.com

در این پرس‌وجو با افزودن یک علامت @ به آدرس، تمامی ایمیل‌های مرتبط با این سایت یا سایت خاص برایمان لیست می‌شوند. مدیر یک شبکه باید به منظور جلوگیری از این نوع جمع‌آوری اطلاعات که آسیب‌پذیری سایت یا سایت را به شدت افزایش می‌دهند، میزان اطلاعات در دسترس را به حداقل ممکن برساند. استفاده از نرم‌افزارهایی مثل Watch My Domains و Domain Name Analyzer که رابط کاربری سرراستی دارند می‌تواند مفید واقع شود.

با کاربست این نرم‌افزارها می‌توانید بر تعداد whoisهای گرفته شده از آدرس‌تان نظارت داشته باشید و در صورتی که از اندازه مشخصی فراتر رفتند جلویشان را بگیرید. برای جلوگیری از دستورات مکرر و همزمان whois به سایت‌هایی مثل whois.opensrs.net whois.bulkregiter.net یا whois.godaddy.com رجوع کنید و دامین خود را در آنجا ثبت کنید تا احتمال لو رفتن اطلاعات در حمله‌های whois را به حداقل برسانید.

گزارش‌گیری از پیشینه سایت
یکی از وب‌سایت‌هایی که اطلاعات مورد نیاز هکرها را به آن‌ها می‌دهد نت‌کرافت(Netcraft) است. آدرس سایت، بلوک آی‌پی و مالک دامنه نمایش داده‌ شده و اگر هکر روی گزینه site report کلیک کند اطلاعاتی مثل سیستم‌عاملی که سایت روی آن در حال اجراست، نوع سرور ( مثلا آپاچی) و موارد مهم دیگر را می‌بیند.

استفاده از وب سایت archive.org با وجود ماشینی به نام Wayback Machine که اسکرین‌شات‌های سایت‌ها را در طول زمان در خود ذخیره می‌کند، هم قابلیت‌های زیادی به یک هکر می‌دهد. در واقع هکر با ورود به این سایت و وارد کردن آدرس هدف می‌تواند به محتوای سایت در گذشته نگاهی بیندازد.

اینکار برای هکر چه فایده‌ای دارد؟ نکته اینجاست که بسیار پیش آمده هدف مدیر یک سایت یا سایت از حذف کردن محتوایی خاص، مسائل امنیتی آن بوده باشد. از این رو در این اسکرین‌شات‌ها اطلاعاتی یافت می‌شوند که به شدت کار هکر را ساده می‌کنند.

پیشگیری از دسترسی به پیشینه سایت
یکی از راه‌های جلوگیری از عملکرده خزنده‌های خودکار اینترنتی ساخت یک فایل robots.txt در مسیر ریشه سایت یا وبسایت است. مدیران وبسایت با ایجاد این نوع فایل‌ها از دسترسی به دایرکتوری‌ها و ثبت پیشینه تاریخی یک سایت جلوگیری می‌کنند. از این رو به سادگی گام‌های زیر را در هاست اجرا کنید:

۱- یک فایل متنی به نام robots.txt در بخش ریشه بسازید.

۲- دو سطر زیر را در فایل متنی تایپ کنید:

User-agent:*

Disallow: /

همیشه یادتان باشد که اولین چیزی که هکرها بدان نیاز دارند همین اطلاعات به نظر پیش‌وپاافتاده است و اگر در این امر موفق شوند راه نفوذ برایشان باز می‌شود. بنابراین در گام اول باید سعی کنید تا حد ممکن ردپاهای سایت را از بین ببرید، تا هکرها نتوانند حداقل از این مسیرهای غیرمستقیم به داده‌های بنیادی‌تان دسترسی پیدا کنند. در واقع با اجرای توصیه‌های این نوشته حداقل کاری که کرده‌اید این است که هکر را تا حدی در جمع‌آوری اطلاعات به دردسر انداخته‌اید چرا که این روش‌های غیرمستقیم جواب نمی‌دهند و باید به سراغ روش‌های مستقیم برود.
پاسخ:
 ممنون از  شما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی