loop="-1" > مدرسه نمونه دولتی ؟ کار همگی درست ولی چرا بی نتیجه؟؟؟؟؟؟ :: خان چوبان -تسوج

خان چوبان -تسوج

خان چوبان شخصیتی محق و همچنین مظلوم و سربلند در داستان سارای بود و شهر ما تسوج هم با اینکه محروم و بی نصیب مانده ولی سرافراز صحنه های تاریخ و رشید جبهه های حق علیه باطل است . به همین جهت نام این وبلاگ را خان چوبان انتخاب کردیم.
تسوج شهری در میان استان های آذربایجان شرقی و غربی که قدمتی به اندازه تاریخ دارد ولی جمعیت و وسعت فعلی آن یک دهم جمعیت تاریخی آن نیست .
این وبلاگ فقط و فقط برای بیان محرومیت ها و دردهای این شهر و همچنین بخش تسوج (با 151 شهید) فعالیت می کند و نویسنده آن از هرگونه وابستگی به شخص یا گروهی مبراست .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

سالهاست همه صحبتش  را می  کنند . همگی  از  نقش  آن در  مهاجرت حرف به میان می آورند .سالهاست با وجود نامه نگاری های  متعدد و صحبت ها در  محافل تخصصی  وغیر تخصصی  و مربوط و نامربوط  و دعوت های  بی  حد و حساب  از  مسئولین ، این امر  بدون نتیجه مانده است . سالهاست که سایت های  خبری  از  رقابت دانش  آموزان برای  ورود به مدارس  تیز هوشان و نمونه  مطلب  می  زنند . همه می دانند یکی  از  راه های  جلوگیری  از  مهاجرت است . اما همگی  تلاششان در  حد حرف است . یادم نمی  رود وقتی  از رئیس  شورای  پیشین در  مورد این مسئله پرسیدم  چه گفت   . . . 

خیلی ساده است . امروز  همه مشکلات حل شد و قرار  است در سال آینده  ایجاد شود .

از  تعجب  داشتم شاخ در  می  آوردم  که این مشکلات وقتی  به این راحتی  حل می  شود  چرا ما سرگردان مانده ایم. در  عین سادگیم هیچ گونه امیدی  به حرفش  ندادم . چون یاد گرفته ام که وقتی  امیدوار  باشم که نتیجه وعده را ببینم .

آخرین بار  اداره کل مربوطه عنوان کرد که چون دیر اقدام کردید و سال تحصیلی  در  شرف آغاز است  حداقل در  این سال  ممکن نیست . یکی  نیست بگه بابا  این همه ساله داریمم تلاش  می  کنیم  و هی  میگیم تازه دیر اقدام کردیم ؟

حتما شما هم وقتی  در اردوگاه شیخ ولی  تسوج  نان و نمک مسئولان شبستری!!!!!!!!!!  را خورده اید  وجدانتان هم به معده رفته است .

همه ساله حوالی  این مسیر آدم های  زیادی  در  رفت و آمدند . حرف های  زیبایی  زده و شنیده می  شود .  معاون آموزشی  اداره کل در  جلسات شورای  آموزشی  شرکت می  کند یا فرماندار  . 

تنها اقدام نتیجه بخش  مسئولان متهم کردن هم بوده است که در  محافل شخصی  هم از  زدن اتهام کوتاه نیامده اند !!!!!!!!!!!!!!!!

فرماندار  محترم می  گوید اقدامات کافی  انجام شده 

آموزش  و پرورش  هم می  گوید  صد بار  مکاتبه داشته ولی  ((نتیجه ای))  نداده است .

ظاهرا همه نقش  خودشان را خوب  انجام داده اند ولی  چرا نتیجه نمی  دهد الله اعلم 

 وقتی  فرزندان عزیز مسئولین منطقه ای  و شهرستانی  با بهترین امکانات و در  بهترین مدارس  درس  می  خوانند ، هیچ وقت مشکل یک دانش  آموز  فقیر مانده در  راه  شبستر  - تسوج  انگشتجانی را نخواهند فهمید . 

هیچ وقت درد مادری  که  پشت سر  سرویس  فرزندش  در  جاده لغزان شبستر  در  حرکت است نمی  فهمد . 

پیشنهاد می  دهم فقط  یک روز  ساعت 7 صبح مسیر شبستر  تسوج را بیایند تا دانش  آموزان را در  سه راهی  روستاها که در  حین یخ زدنند یا آتش  روشن کرده اند تا یخ نزنند  را ببینند و فرزند عزیز خودشان را در  این حالت تصور  کنند . 

مدرسه نمونه دولتی  یکی  از  مشکلات بی  پایان بخش  تسوج است که  با وجود تلاش  های  بسیار  و  گفتگوهای  مکرر هنوز  که نتیجه ای  نداده است . 

خدا رحمت کند مرحوم جمالی  را  که در  مورد دبیرستان جامی  تسوج  خیلی  به شهر ما خدمت کرد . 

وقتی  که مردم تسوج مقابل اداره کل آن زمان تجمع کردند و دبیرستان خواستند و  و او هم به قول خودش  مجبور  به موافقت شد !!!!!!!!!!!!

حال از  همان دبیرستان دکترین و وکلا و  معاون وزیران و مدیر کل ها  بیرون آمده اند .

راستی  مردم این زمان تسوج چقدر  از  این کارها کرده اند ؟؟؟؟

چند بار  برای  گرفتن حق  خود به ادارات رفته اند ؟؟؟؟؟

همه فقط  می گویند و می  گویند و می  گویند  دقیقا مثل خان چوبان ؟؟؟؟

همین چند روز  پیش  برای  ما ثابت شد که مردم چقدر  در  تعیین آینده شان حساس  و در  عین حال محکم هستند . 

همین که کسی  گفت تسوج در  خطر است و  شورا تسوج را به مرند فروخته همگی  جمع شدند و در  یک جلسه فوق العاده  تسوج را نجات دادند !!!!!!!!!!!!

 آیا ما در  حالت اغماییم ؟؟؟

آیا در  این شهر  کم جمعیت و در  این منطقه کم دانش  آموز  ، رواست که هر  ساله  30- 40 دانش  آموز  از  منطقه بروند و  زمینه مهاجرت خانواده هایشان را هم فراهم آورند ؟

وقتی  با مسئولین آموزش  و پرورش  منطقه صحبت کنیم می  گویند که مکاتبات و صورت جلسات و شوراهای  آموزش  و پرورش  زیادی  با  این مضمون انجام شده . حتی از  مسئولین منطقه ای شهرستانی  و استانی  هم برای  حل این مشکل دعوت شده است . 

اما مسئولین استانی  آمار  کم دانش  آموز  در  این منطقه را علت عدم ایجاد همچون مدرسه ای  اعلام می  کنند  که اینجا یک سوال پیش  خواهد آمد :

مسئولین محترم با این شرایط  آیا آمار  ما اضافه تر  خواهد شد ؟

مسلما خیر . 

وقتی  مدارس  نمونه دولتی  در  سال 65 به تصویب  شورای  عالی  آموزش  و پرورش  رسید ، در مقدمه آن نوشته شده بود ((به منظور ارتقای سطح آموزشی  و تربیتی دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم است .))

مگر  نه این بود که این مدارس  برای  مناطق محروم در  نظر گرفته شده بودند ، پس  چرا باعث  بیشتر  محروم ماندن این مناطق  شدند . 

حتی  در  آخرین تغییرات اساسنامه ای  این مدارس  در  مصوبه هشتصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 1/6/1390 اساس تاسیس مدارس نمونه دولتی که در سال شصت و پنج مناطق محروم در نظر گرفته شده بود به اولویت مناطق کمتر برخوردار تغییر پیدا کرد که باز  هم منطقه ما دارای  مدرسه نمونه نشد .  

تنها برای  سالتحصیلی  93-92  ،  22 دانش  آموز  فقط  در  مقطع ابتدایی  از  منطقه رفتند  تا در  مدارس  پیشتازان و  نمونه تبریز و شبستر  درس  بخوانند .

جالب  تر  و آزار  دهنده تر  اینکه این دانش  آموزان باید معدلی  بیش  از  19 داشته باشند تا در  اینگونه مدارس  درس بخوانند . پس  علاوه بر اثرات زیان بار  کاهش  دانش  آموز  ، در  بحث  کیفیت آموزشی  هم دچار  افت خواهیم شد زیرا دانش  آموزان بهتر  را غربال کرده و با خود برده اند . 

به تبع آن  خانواده های  اکثرا غنی تر   نیز از  منطقه می  روند و روز  به روز  منطقه ای  فقیر تر  خواهیم داشت .

مدرسه نمونه دولتی  یکی  از  راه های  جلوگیری  مهاجران خواهد بود که با ایجاد آن  یکی  از  موانع پیشرفت  منطقه مان از  میان برداشته خواهد شد .

در  پایان یک خواهش  از  همه مسئولان همه ادارات شهرستانی  دارم :

این قانون نانوشته که همه امکانات ریز و درشت باید در  بخش  مرکزی  شهرستان باشد را  

لغو کنید . لطفا

خادم مردم تسوج - خان چوبان 

..............................................................................................................................


۹۲/۱۲/۱۳
خان چوبان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی