loop="-1" > دهه فجر تلنگری به مسئولین :: خان چوبان -تسوج

خان چوبان -تسوج

خان چوبان شخصیتی محق و همچنین مظلوم و سربلند در داستان سارای بود و شهر ما تسوج هم با اینکه محروم و بی نصیب مانده ولی سرافراز صحنه های تاریخ و رشید جبهه های حق علیه باطل است . به همین جهت نام این وبلاگ را خان چوبان انتخاب کردیم.
تسوج شهری در میان استان های آذربایجان شرقی و غربی که قدمتی به اندازه تاریخ دارد ولی جمعیت و وسعت فعلی آن یک دهم جمعیت تاریخی آن نیست .
این وبلاگ فقط و فقط برای بیان محرومیت ها و دردهای این شهر و همچنین بخش تسوج (با 151 شهید) فعالیت می کند و نویسنده آن از هرگونه وابستگی به شخص یا گروهی مبراست .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

دهه فجر تلنگری به مسئولین

دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ق.ظ

طبیعتا برای  همه ما  پیش  آمده که بعد از  دیدن یک صحنه مرگبار  رانندگی  در  رعایت احتیاط  بیشتر ، مصمم تر شویم

یا وقتی در  مراسم کفن و دفن میتی  شرکت می  کنیم و وی  را در  قبر می  گذاریم حسی  به ما بگوید که برای  ما هم اتفاق  خواهد افتاد و ما را به رعایت بیشتر  مسئولیت هایمان گوشزد  کند . 

یا وقتی  که صحنه ی  خارق العاده ای در  طبیعت ما را به درک قدرت ماوراء الطبیعه  احدیت بیشتر  کمک می  کند و چه بسا خاطر ضعیف ما را بار  دیگر  به یاد خدا سوق دهد و باعث  شود که بی  اراده بگوییم جل الخالق .

یا همان شهدای  هسته ای  و غیر هسته ای  که جان خویش  را برای  پیشرفت ایران عزیز می  دهند و زنگوله  گوش های  زنگ زده را می  تکانند .

یا بعد از  تماشای  صحنه های  فیلم های  جنگ تحمیلی  مصمم می  شویم که زین پس  آرمان های  شهداء را بیشتر دنبال کنیم .

آری  خداوند متعال بندگان خود را همواره  با نشانه ای  جدید به یاد گذشته اش می  اندازد و ذهن مکدر  بالمال و فکر  دنیا و مسائلش  را به آنی  در  جهت خداوند متعال  باز می  گرداند تا تلنگری  باشد برای  بازگشت انسان  به مسیر تعالی  خویش  .

مناسبت های  مذهبی  و ملی  ما نیز همچون زنگ ساعتی  کوکی  است که  خفتگان را  شاید از  خواب  بیدار  کند و به  وظیفه خویش  واقف سازد . اما در  بسیاری  مواقع  اینچنین نمی  شود تا مسئول در  برابر مسئولیت خویش  کوتاه تر  از  زبانش  و بیانش  باشد .

مناسبت هایی  مانند سوم خرداد  که بیانگر  فداکاری  ها  و از  جان گذشتگی  های  فرزندان پاک آذربایجان و تهران و کردستان و سیستان و . . .  است که بند  بند وجودشان را فدای  بند بند وطنشان کردند تا من و تو امروز  با تصدی  پستی  به  بیان شعر  و  قصص  بپردازیم و با  دادن وعده های آنچنانی  مردم را خوشبین و  البته بعد از  عدم تحقق وعده  بدبین به هر  وعده ای  کنیم .

یا 14 خرداد ماه که رحلت مردی  با تمام آرزو ها و وصایا  : ولی  با ضمیری  امید وار  به آینده ای  درخشان برای  ملتی  بزرگ و کشوری  با سابقه ی  تاریخی  شکوهمند  که  اکنون دست شما مسئولین شاعر  است .

یا هفته دفاع مقدس  و یا  تسخیر لانه جاسوسی  و . . .  که هر  کدام تابلوی  افتخاری  بر ملت پاک و صادق  و غیور  و فداکار  ایران اسلامی  است که هیچ وقت پا از  مصائب  و مشکلات عقب  نکشیدند تااااااااا  امروز  که  انقلاب  را در  دست شما مسئولین شاعر  و مناجات نامه گو  به امانت گذارده اند .  

مسئولین محترم که  بعضی  از  آنها روزگاری  همسنگران شهدا بودند و یا به عنوانی  پا در  جای  پای  آنها گذارده اند ، گاه گداری  به صدای  ذجه های  خواهر  و مادر  شهید  در  سوسوی  کوچه ای  پر  از  هیاهو  که هنوز  از  پستوی  قدیمیشان با دیوار  های  کهنه  محله خالی گوش  آدم را کر  می  کند  گوش  کنند . آسان نیست ولی  قدری  توجه لازم است که آن را بشنوی  .  

جمله معروف سردار شهید باکری است که بارها به گوشمان خورده:

 « زمانی فرا می رسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان امروز به سه دسته تقسیم می‏شوند: دسته ای به مخالفت با گذشته خود برمی‏خیزند و از گذشته خود پشیمان می‏شوند. دسته ای راه بی تفاوتی می‏گزینند و در زندگی مادی خود غرق می‏شوند و همه چیز را فراموش می‏کنند. دسته سوم به گذشته خود وفادار می‏مانند و احساس مسئولیت می‏کنند که از شدت مصائب و غصه ها، دق خواهند کرد. پس از خدا بخواهید که با وصال شهادت، از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید»

آقایان مسئول یادشان باشد که با فداکاری و خون شهدا و رای همین مردم شهیدپرور به اینجا رسیده اند و دیرهنگامی نخواهد آمد که این مقام خدمت را از دست خواهند داد!

پس باید قدردان این نعمتها باشند و شکر عملی آن را به جا آورند...

یادتان باشد که مظهر قدرت ایران شهدای گرانقدر ما هستند و دشمن از این تفکر عاشورایی است که میترسد و جرات هیچ غلط و حماقتی را در خود نمی بیند.

پس شما هم در گفتار و رفتار و سخن یاد شهدا باشید و از راه و منش آنان پیروی کنید و گونه ای رفتار نکنید که دشمن خوشحال شود و سخنانی بگوید که عزت ما نادیده انگاشته شود!

و بدانید که شهدا ناظر و حاضر هستند و امروز و فردا باید جواب گوی آنان باشید...

مسئولین محترم  به خدا فردای  قیامت  پیش  این مردم و مادران  شهداء جواب  خواهید داد   چرا که مردم کشور  عزیزمان مردم اکراین و آلمان و ترکیه نیستند که با گران شدن ارزقی  به خیابان ها بریزند و  خود سدی  شوند در  مقابل دولت . اینان مردمی  هستند که در  مواقع نیاز  برای  حمایت از  انقلاب  به خیابان می  آیند . در  موقع نیاز  خون می  دهند  و در  موقعی  دیگر  در  برابر  گرانی  ها و سختی  ها  صبر می  کنند و بدین سبب اینان  قدرت اصلی  این  انقلابند و صاحبان واقعی  آن . پس  هر  کسی  که  مسئولی  در  هرجایی  می  شود  خادم این ملت است  چرا که این مدت همواره خدمت خود را می  کنند . 

حال چند سوال : 

مگر  این مردم  در  راه انقلاب  و دفاع از  خاک کشور  وعده بی  عمل داده اند که وعده می  دهید ؟؟؟

مگر  این مردم در  برابر مشکلات بهانه آورده اند که بهانه می  آورید ؟؟؟

مگر  این مردم برای  مسئولین توجیه آورده اند که توجیه می  تراشید ؟؟؟

مگر  جانشان را فدای  امام و انقلاب  نکرده اند ؟؟؟

مگر   با تمام مشکلاتشان لبیک به فرمان رهبر نداده اند  و فتنه ها را خاموش  نکرده اند ؟؟؟

اگر  زمانی  برای  رفتن به خطوط  مقدم جبهه ها سر و دست شکسته شده   امروز  باید برای  رفع مشکل و رفع محرومیت ها سر و دست  شکسته شود . 

اگر  زمانی  برای  انداختن خود بر روی  مین ها  منم منم شده  امروز  باید برای  رفع اعتیاد  و حل مشکل بیکاری  و مسکن جوانان  منم منم شود نه  وعده وعید تو خالی  .

رقابت امروز  برعکس  گذشته  بر سر پست و مقام  و  اکل  مال   و کسب  سرمایه است .

مبالغ کلانی که باید برای  ساخت جاده ای  یا مسکن جوانان و یا رفع اعتیاد  معتادین و ساخت مکان های  ورزشی  و تفریحی  خرج می  شد  حال توسط  اشخاص  خاصی  اکل  شده و در  کشور  های  دیگری  سرمایه گذاری  شده است و  این پاسخ  امام راحل و خون پاک شهدای  عزیز  نیست ؟

امامی  که برای  رفع محرومیت ها سفارش  کرده و شهدایی  که برای  حفظ  حجاب  و اطلاعت از  رهبر .

اما امروز  در  دهه فجر  که تلنگری  دیگر  برای  ما مردم و شما مسئولین است  که با دیدن تصاویر و شنیدن ترانه های  انقلابی  برای  خدمت بیشتر  و  پیروی  بیشتر  از  راه امام و شهداء نه به لسان بلکه به عمل  مصمم شویم  البته نه برای  چند روز  بلکه برای  کل آینده

 

(( کوشش  کنید  در  آن میدانی  که  میدان مبارزه بین الله و شیطان  است  ، میدان مبارزه با نفسانیات انسان  و روح  ، در آن میدان پیروز  شوید ))

صحیفه امام (ره) 


خادم مردم تسوج - خان چوبان 

........................................................................................................................

۹۲/۱۲/۱۲
خان چوبان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی